Gå til innhold

Morsmelkerstatning

Therese ❤️ 3 ønsker å bli 4 ❤️

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må gi jenta mi morsmelkerstatning pga at jeg må gå på medisiner som gjør at jeg ikke kan amme, så da lurer jeg på om noen har noen gode råd ang hvordan man varmer melken på best måte, hvilken erstatning som er best osv osv :) Dette blir mitt første barn så jeg er helt grønn, hehe. Så alle gode råd taes imot med takk ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Kok opp vann og tøm det på flaskene. La de avkjøle på benken. Oppbevares tette i kjøleskap til de skal brukes. Varm flasken i mikro noen sek og tilsett pulveret. Rist godt, klar til bruk. Poden min var veldig nøye på temp. Så max. 10-15 sek i vår mikro. Husk at du aldri skal varme opp melk som har vært varm.... Tøm ut den gamle. Lykke til:)

Skrevet

Hei! Kok opp vann og tøm det på flaskene. La de avkjøle på benken. Oppbevares tette i kjøleskap til de skal brukes. Varm flasken i mikro noen sek og tilsett pulveret. Rist godt, klar til bruk. Poden min var veldig nøye på temp. Så max. 10-15 sek i vår mikro. Husk at du aldri skal varme opp melk som har vært varm.... Tøm ut den gamle. Lykke til:)

Tusen takk for svar! :) Det virker jo ganske enkelt og greit det da! :D

Skrevet

Detter det. Husk å helle litt melk på hånden for å sjekke at melken ikke er for varm.

Skrevet

Du kan eventuelt koke opp vann og sette dette i kjøleskapet. Når du trenger ei flaske koker du opp nytt vann og blander det kalde (kokte) vannet med det varme kokte vannet i et forhold som jeg dessverre ikke husker. Hvis du prøver deg litt fram så finner du akkurat forholdet som trengs for å få akkurat den temperaturen som er riktig.

Jeg synes det var vel så greit som å koke og så varme i mikroen. Men det er nok litt smak og behag - så prøv deg litt fram du!

Lykke til!

Skrevet

Vi kjørte koke vann - ha i flsk - ha i kjøleskap - varme vann i flsk i micro til kroppstemp - ha i pulvet - metoden, når vi var hjemme, og ute hadde jeg to små termoser, en med varmt og en med kaldt vann, blandet en bestemt mengde til en viss forhold (den lærer du kjapt) og hadde i premålt pulver fra småbokser. Måleforhold osv står på pakkene :) også mulig å ha med ferdigkokt vann på flsk, men da er du avhengig av micro i nærheten, i alle fall mens barnet fortsatt trenger å ha kroppstemp melk. Etterhvert kjøpte jeg også ferdig blandet nan på butikken, og han tok den kald (husker ikke alder :()

Skrevet

Vi blandet varmt og kaldt.... hadde ikke micro, men syns det var veldig enkelt... hadde alltid kaldt vann i kjøleskapet. på 100ml hadde vi 40ml varmt vann og 60 ml kaldt vann, dette gav en perfekt temperatur for jenta vår ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...