Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Var på jordmortime i dag. Urinprøven viste utslag på blod og eggehvite sa hun. Det var ikke veldig mye, men vi skal følge med det siden jeg er bare 23 uker... Men så er det sånn at jeg og mannen hadde en hyggestund bare et par timer før urinprøven ble tatt. Kan sædrester gi utslag på urinprøve? Jeg turdte nemlig ikke spørre, men hvis det er sannsynlig, så er jo det bedre enn at det skulle være i selve urinen kanskje?
OptimistHoppa Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Nå er jo gjerne sæden og urinen i to forskjellige "hull" da så jeg vil tro det er ganske usannsynlig å få sæd i urinprøven om det ikke drypper fra hele deg - hehe;)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Tullball, det er faktisk ganske sannsynlig... Det blir jo gjerne "gnukka" litt rundt der, så hvis du ikke vaska deg veldig godt så er det sikkert det. Jeg fikk forurensa urin på kontroll uka før jeg fødte, ble dyrka men fantingenting galt. Det var jo bare litt fortervann som hadde lekket ut.. (Fødselen startet mad vannavgang)
OptimistHoppa Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Hmm, høres rart ut for meg, men hvis folk faktisk har praktisk erfaring med det så skal ikke jeg nekte;) Moralen må være vaske seg litt før man tisser på glass da, tihi. Spøk til side - kan dessverre ikke svare på innmelders spørsmål...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 veit ikke om sæd kan gi utslag som foreksempel eggehvite i urinen, men veit det er viktig å ta urinprøven riktig for å slippe forurensning i den. Er alltid lurt å ta urinprøve med morgenurin så lang det er mulig og ta prøven med midtstråleurin, dvs å tisse litt i do for å så tisse litt i glasset etterpå, da slipper man kanskje unødvendig forurensing som den første strålen ofte fører med seg. Kanskje utslaget på blod var etter litt såre slimhinner etter samleie. Er nok ikke så lurt å ha samleie så tett opp til en urinprøve heller tror jeg. Er jo "bare" å spørre jordmor om det neste gang, de er jo vant til alle mulige spørsmål
Venter nr tre <3 Skrevet 11. januar 2012 #6 Skrevet 11. januar 2012 Jeg tror det er mulig Tror det samme skjedde oss sist graviditet. Og jeg tok bare en ny prøve, og den var helt fin. Tror de stiksa eller hva de heter er veldig følsomme for " forurensing"
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 Kjære HI! Et fascinerende utslag av det nye forumet er at det er blitt lettere å se når en bruker svarer seg selv her inne. Det er vel neppe tilfeldig at to av svarene du har fått her er fra en annen anonym bruker som også har postet 8401 innlegg her inne, akkurat det samme som deg Ser du har gjort det samme i andre tråder, men det kan jo være en tanke at det nå er mye lettere å avsløre deg!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #8 Skrevet 12. januar 2012 Hver gang jeg trykker på en anonym bruker kommer det opp samme antall postet innlegg, så tror neppe HI svarer seg selv. (ikke HI)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #9 Skrevet 12. januar 2012 Kjære HI! Et fascinerende utslag av det nye forumet er at det er blitt lettere å se når en bruker svarer seg selv her inne. Det er vel neppe tilfeldig at to av svarene du har fått her er fra en annen anonym bruker som også har postet 8401 innlegg her inne, akkurat det samme som deg Ser du har gjort det samme i andre tråder, men det kan jo være en tanke at det nå er mye lettere å avsløre deg! Kjære HI! Et fascinerende utslag av det nye forumet er at det er blitt lettere å se når en bruker svarer seg selv her inne. Det er vel neppe tilfeldig at to av svarene du har fått her er fra en annen anonym bruker som også har postet 8401 innlegg her inne, akkurat det samme som deg Ser du har gjort det samme i andre tråder, men det kan jo være en tanke at det nå er mye lettere å avsløre deg! Dust! Det står jo for antall anonyme innlegg! Eller er det kanskje du som svarer deg selv under også?
Fiemamma Skrevet 12. januar 2012 #10 Skrevet 12. januar 2012 Jepp, det med samme antall innlegg har skjedd meg også Når det kommer til selve temaet i tråden: jeg tror neppe en eventuell forurenset urinprøve vil gi feil svar. De har meget sensitive testemetoder, så hvis det er eggehvite osv. vil de finne ut av det Det kunne like gjerne vært forurensning fra noen dager før i den også. Man må regne med "slingringsmonn" på prøvene. Dersom det IKKE er rom for påvirkning av ulik grad, vil man få informasjon om hvordan man skal forholde seg før prøvetaking, eventuelt utsatt prøven til forholdene er lagt til rette for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå