Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Ble inspirert av en annen tråd her... HVA: Først av alt- hva er runde bursdager? Hvert femte/tiende år fra du blir født? Kvartveis/halvveis/tre-fjerdedeler til hundre? Utvalgte runde dager som 30, 50 og 70? osv... HVORDAN: Hvordan feirer dere "runde" bursdager fra de andre bursdagene? Gjør dere store forskjeller? HVOR: Og hvor store gaver gir man til runde dager i sammenlikning med vanlige bursdager? Samme, litt ekstra, dobbelt, femdobbelt?? Hvor mye er vanlig å gi til ektefelle, barn, nær familie, venner osv? Kommer størrelsen på gaven an på størrelsen på bursdagsselskapet?
Fire småtroll Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 (endret) Runde bursdager er hvert hele tiende år, 20-30-40-50 osv Vi har hatt en større feiring med venner på runde dager, da mannen ble 40 hadde vi 30 gjester på middag. Vennene våre har gjerne også slått litt på stortromma ved runde dager. Gavene blir gjerne litt større ved runde dager også. Endret 11. januar 2012 av Kristin1974
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Jeg kan jo svare selv også i grunnen Jeg har tenkt på runde dager som hvert tiende år, men kanskje ikke tiårsdagen som barn. Har ikke vært i mye rund-dag-selskaper. De få jeg har vært i har vært til besteforeldre som har fått en liten gave bare for oppmerksomhetens skyld. Jeg kjøper ikke bursdagsgaver til andre voksne enn min mann dersom de ikke inviterer til selskap/feiring. Hvis jeg hadde vært invitert til større bursdagslag for runddag, hadde jeg nok til ei venninne kjøpt gave for kanskje rundt 400 kr, som er ca dobbelte av det jeg ville kjøpt om jeg var invitert på vanlig bursdag, enten den er rund eller ikke, og enten det er til liten eller stor. Synes selv at det ofte blir for mye fokus på gavehysteri. Familiebursdag, venninnebursdag, barns bursdag, barns venners bursdag og for ikke å snakke om runddagene.. i tillegg jul (og adventskalender), dåp, konfirmasjon, bryllup, bryllupsdag, valentinsdag, morsdag, farsdag... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå