trollunger Skrevet 14. januar 2012 #26 Skrevet 14. januar 2012 Hei, da var det over for meg for denne gang. Jeg fikk blødninger og smerter i går. Er ikke i tvil om at dette er en SA for å si det sånn. ..men vi gir ikke opp, så vi prøver igjen. Trøster meg med at det var noe galt, siden det gikk som det gikk, så gleder jeg over de to fine barna som jeg allerede har. ønsker dere det beste. Lykke lykke til!
Barfotjenta38 Skrevet 14. januar 2012 #27 Skrevet 14. januar 2012 Barfotjenta38: Hva kan være grunnen til at det blir observert så ulike ting på innvendig UL i uke 6-8? Synes alle sier at alt er normalt eg... og alt kan være unormalt samtidig!! Forvirrende greier.. Gynekologen min sa at de egentlig ikke anbefalte UL før uke syv. Dette fordi en kan skape unødig bekymring hos mor om en ikke ser noe. Han sa ikke hvorfor det kan være vanskelig å se før, men kanskje utviklingen er litt ulik hos oss eller at det bare er vanskelig å få gode nok bilder. Han fortalte med dette da jeg var hos han i uke fem. Da så vi bare en liten masse som kunne være et embryo eller begynnelsen på en spontanabort. Siden jeg får ukentlige UL forklarte han meg dette for at jeg ikke skulle bli bekymret om vi heller ikke så noe i uke seks eventuelt uke syv. Da jeg var gravid med min sønn så vi det tydelig fra uke fem så det er helt klart ulikt. Nå i uke syv så jeg en liten reke Han sa også at morkaken min har en liten flik som ligger under på et vis. Denne vil trekke seg oppover etterhvert, men hvis jeg skulle blø litt nå trenger det ikke være bekymring. Det vil være kunne være pga morkaken.
Barfotjenta38 Skrevet 14. januar 2012 #28 Skrevet 14. januar 2012 Hei, da var det over for meg for denne gang. Jeg fikk blødninger og smerter i går. Er ikke i tvil om at dette er en SA for å si det sånn. ..men vi gir ikke opp, så vi prøver igjen. Trøster meg med at det var noe galt, siden det gikk som det gikk, så gleder jeg over de to fine barna som jeg allerede har. ønsker dere det beste. Lykke lykke til! Uff da! Dette var jo veldig trist!!!!!! Føler med deg. Lykke, lykke til neste gang!!!
Augbarn Skrevet 16. januar 2012 #29 Skrevet 16. januar 2012 Trollunger: huff, føler så veldig med deg. Håper det etter forholdene er bra med deg. Tanker masse på deg. Noen som veit hva som er vanlig å ha i hcg i uke 6+1?? Eg hadde 69200 ! Skal ta ny prøve til fredagen for å se stigningen.
SallySue Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #30 Skrevet 17. januar 2012 Oi, det var mye augbarn! Jeg hadde 4600 på onsdag, nå er det bare å vente til i morgen så jeg får svar på stigningen. Har fått ny ul neste uke, jeg er så nervøs! Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom de neste dagene... :/
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 17. januar 2012 #31 Skrevet 17. januar 2012 Augbarn, jeg hadde hcg på ca. 68.000 da jeg var 6+6, så du er jo noe høyere. Tror begge nivåene er godt innenfor normalen
Augbarn Skrevet 17. januar 2012 #32 Skrevet 17. januar 2012 Blir spennende å sjekke stigningen på fredag. Veit jo at hcg stiger selv om man har en MA så er absolutt mest spent på UL på mandag... gruer meg men blir godt å få vite litt meir sikkert hva som skjer iallfall. Sally Sue: hvordan er det med deg? SKulle du på ny UL snart? Husker ikkje heilt eg..
Augbarn Skrevet 17. januar 2012 #33 Skrevet 17. januar 2012 (endret) Sally Sue: las det siste innlegget ditt nå. Lykke til på UL neste uke? Hvilken dag? Eg skal på mandag og synes det er uendelig lenge til. Blir smågal av å ikkje vite nokon ting. Har desverre fortsatt en dårlig følelse... Tigerlise: Sjekket du stigningen en uke etterpå også? Hva låg du på da? Eg skal ta ny hcg til fredag (da er eg 7+1)... Endret 17. januar 2012 av Augbarn 1MA - Gravid
SallySue Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #34 Skrevet 17. januar 2012 Augbarn: jeg skal på ul på tirsdag, og jeg og samboer reiser til Roma på torsdag, så er veldig spent på utfallet. Kan bli en kjip tur til Roma for å si det sånn..... Har ingen god følelse jeg heller, huff, er så nervøs, synes alle kunne fått et ul apparat å hatt hjemme hehehe
kaklemor Skrevet 18. januar 2012 #35 Skrevet 18. januar 2012 har ikke vært på ul, men tror det er en SA jeg gjennomgår nå.. og det er ikke noe vondt , så trodde d skulle gjøre vondt med en SA??? jeg er 5+0 i dag eller 4+6 så er ikke langt på vei, men gleden er/var stor..
kaklemor Skrevet 18. januar 2012 #36 Skrevet 18. januar 2012 har ikke vært på ul, men tror det er en SA jeg gjennomgår nå.. og det er ikke noe vondt , så trodde d skulle gjøre vondt med en SA??? jeg er 5+0 i dag eller 4+6 så er ikke langt på vei, men gleden er/var stor..
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 18. januar 2012 #37 Skrevet 18. januar 2012 Augbarn, jeg sjekka hcg med 2 dagers mellomrom, og da hadde det steget til ca. 80.000 tror jeg det var. Det stiger jo ikke like fort lenger etter de første ukene, og legen mente det var fint. Fikk innkalling til UL i går, skal 6. feb. Føles lenge til, men tror tiden skal gå ganske fort likevel (har en aktiv 2-åring som fyller fritiden min <3). Første milepæl nå blir lørdag som kommer, da er jeg like langt som da jeg mistet i oktober (9+2). Spennende... Kaklemor, krysser fingrene for deg også, er jo mange som blør litt underveis. Litt usikker om det er vondt med SA når det er så tidlig, håper på det beste for deg
kaklemor Skrevet 18. januar 2012 #38 Skrevet 18. januar 2012 takk tigerlise :-) blør betydelig mindre i dag så krysser fingre. men går d ikke den rette veien så håper jeg på en positiv test igjen snart som mulig:-)
kaklemor Skrevet 18. januar 2012 #39 Skrevet 18. januar 2012 tigerlise; glemte å skrive at jeg fokuserer veldig på hva jeg har , og det er en herlig sønn på 7 måneder:) Så jeg setter pris på hva jeg har og gleder meg til å øke familien:)
SallySue Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #40 Skrevet 18. januar 2012 Da var jeg litt betrygget? eller kanskje ikke? aaah, hvorfor finnes det ikke en av knapp til tankene? Onsdag kveld hadde jeg 4600 og mandag morgen hadde jeg 7500, dette er jo ikke en dobling på nesten en uke....er det lite? mye? ok? Kan noen som er skikkelig flinke på dette si noe?
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 18. januar 2012 #41 Skrevet 18. januar 2012 Vanskelig å vite SallySue, ingen svangerskap er jo like... Men det har i hvert fall steget, og det er jo bra Hvor langt er du nå? Kaklemor, så godt å høre at du klarer å se gleden i det du allerede har. Og om det nå har gått galt denne gangen, så kanskje kroppen trengte litt mer tid etter forrige fødsel? Og man er jo ekstra fruktbar etter å ha mistet. Jeg ble selv gravid rett etter SA, og jeg er IKKE særlig fruktbar av meg :/ Håper jo selvfølgelig at du fremdeles er gravid og at alt er i skjønneste orden. Lykke til alle sammen på tråden her! Jeg er 9 uker i morgen, og synes det er ulidelig spennende de siste ukene før 2. tri....
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #42 Skrevet 18. januar 2012 Vanskelig å si, men synes kanskje at stigningen var litt liten? Jeg hadde 3000 5+0 og 32000 6 dager etterpå. Men dette er jo veldig individuelt.. Ring legen din i morgen og be han tolke for deg. Masse lykke til!:-)
Augbarn Skrevet 20. januar 2012 #43 Skrevet 20. januar 2012 Hei, når vi først er inne på hcg stigning. Eg tok ny hcg i dag og blei veldig lei meg.Den hadde bare såvidt doblet seg på ei uke. Fra 69228 forrige fredag (var da 6+1) til 146596 i dag tidlig (er nå 7+1).... HUff, dette bekrefter vel min største frykt. At det er nok en MA pågang. Skal på UL til mandagen men nå har eg mest lyst å bare legge meg ned og hylgrine.... Ingen vits å ringe fastlegen min iallfall. Han har ikkje peiling... Huff - hjertesukk dette her...
Augbarn Skrevet 20. januar 2012 #44 Skrevet 20. januar 2012 SallySue... føler vi er i ekstremt samme posisjon her. Du har større stigning enn meg da....
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #45 Skrevet 20. januar 2012 Kjære Augustbarn! Etter uke 6 dobler ikke hcg seg like kjapt lenger så det behøver ikke være noe galt Ha positive tanker. Lykke til fremover.
Augbarn Skrevet 20. januar 2012 #46 Skrevet 20. januar 2012 Snille søte anonym:) Tusen takk for oppløftende melding men veit du noen plass en kan lese om dette? (sikker kilde)?
Frk.håpefull Skrevet 20. januar 2012 #47 Skrevet 20. januar 2012 Hei dere:) har fulgt tråden deres, er litt i samme situasjon som flere av dere... symptomer som har forsvunnet (ingen ømme pupper lenger), har gjort meg mer eller mindre til et lite nervevrak:( venter på time for å komme inn på tidlig ul! Augustbarn: hvis du googler hcg så ligger det litt info under den første linken... vet ikke om du blir så mye klokere, men var ganske enkelt forklart. håper det går bra med dere jenter...
Lillababy Skrevet 20. januar 2012 #48 Skrevet 20. januar 2012 Aug barn: Stigninga di er heilt flott, som det blir sagt her, så skal den ikkje dobbla seg heile vegen. det går seinare g seinare og stopper rundt veke ti, då går den ned igjen til 20 000 og blir liggande der. du finn det viss du googlar hcg, evt. hcg oversikt, tabell... Lykke til!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 20. januar 2012 #49 Skrevet 20. januar 2012 Augbarn, hcg-stigninga di virker helt fin den Min steg fra 68.000 til 80.000 på 2 dager, og det var helt som det skulle (ca. 7 uker). Det er sant som de sier at stigningen avtar etter uke 6. Er spent på å følge dere alle sammen, håper vi alle kommer i mål med en frisk og fin liten baby!
Augbarn Skrevet 21. januar 2012 #50 Skrevet 21. januar 2012 Blei veldig glad av å lese dette. Er så ufattelig spent på UL på mandagen nå. Da blir det litt "vinn eller forsvinn"... Ein bra ting er at eg føler meg uggen for tida men det kan jo bare komme av den psykiske delen med alle bekymringene også. Men det er ikkje artig å åpne kjøleskapet. Dessuten har eg en del hodepine. Men som sagt... om halvannet døgn veit eg jo sikkert hått som skjer inni der. Enig med den som sa at alle burde hatt et mini UL apparat liggende heime
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå