Gå til innhold

Tom fostersekk, 6+5 ?!?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på ul idag i håp om å se et bankende hjerte og roe ned sjela littegrann. Gyn. tok innvendig ul, brukte ca 2 min og konstaterte at det tydelig viste at jeg er/var gravid. Fostersekken var på str tilsvarende uke 4-5, men vi så ingenting inni fostersekken.

Ho mente at dette behøvde ikke bety MA og at jeg bare var kommet kortere i sv.skapet, men jeg testet positivt (svakt) for 3 uker siden.

Tok en HCG idag, skal ta ny på fredag.....

Hva skjer? Hva skal jeg tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på ul idag i håp om å se et bankende hjerte og roe ned sjela littegrann. Gyn. tok innvendig ul, brukte ca 2 min og konstaterte at det tydelig viste at jeg er/var gravid. Fostersekken var på str tilsvarende uke 4-5, men vi så ingenting inni fostersekken.

Ho mente at dette behøvde ikke bety MA og at jeg bare var kommet kortere i sv.skapet, men jeg testet positivt (svakt) for 3 uker siden.

Tok en HCG idag, skal ta ny på fredag.....

Hva skjer? Hva skal jeg tro?

Hei!

Jeg har en positiv opplevelse; Jeg var på ul 6+4 så nesten ikke noe, 7+3 da banket hjerte. Hun ligger i naborommet og banker i veggen akkurat nå.

Men så hadde jeg en kiip opplevelse for to mnd siden. Så nesten ikke noe i uke 6+4, så heller ingen foskjell uke 8. Det var en MA og hcg fortsatte å stige. Måtte ta en utskrapning. :(

Føler med deg. Det er forferdelig å vente på slike resultater. Jeg krysser fingrene for deg. Du er gravid til det motsatte er bevist!

Klem klem.

Skrevet

Jeg hadde samme greiene for noen år siden. Var tilbake flere ganger på ul,men det ble ikke noe mer enn en fostersekk.

Den voks,livmora voks,hcg steg,men der var ikke noe foster. Så jeg hadde en BO. (blighted ovum)

Trenger ikke bety at det er det hos deg.

Masse lykke til :)

Skrevet

Viss du testa positivt da du var 3+4 f.eks, så kan det ha vore for tidleg ja. håpar inderleg det! Lykke til! Du får vel ny ultralyd om hcgen er stigande. Håpar det går veien!!! klem

Skrevet

Hei, jeg oppleved akkurat det samme som deg på tirdag. Trodde jeg var 6 uker på vei, og var på tidlig ultralyd. Skuffelsen var stor når det kun viste en tom fostersekk. Gyn. mente at jeg var kortere på vei. Hun synes det så ut til at jeg var 4+3, skal tilbake for ny ul den 23.1. Jeg valgte å ikke ta blodprøver.

Er skikkelig urolig, alle gravidsymtomene mine er borte, så det er ingen god følelse. Hvis det stemmer at vi er kortere på vei, så er det riktig at de kun ser fostersekken. Krysser fingrene for oss begge at det er det som er tilfellet og at vi neste gang ser et bankende hjeret .

Skrevet

Ååh trollunger, håper virkelig at det er som de sier, at vi bare er kortere på vei! Krysser fingrene for oss! Denne ventetiden er helt forferdelig

Skrevet

Takk for positive ord og gode klemmer. Jeg forbanne meg sjøl for at jeg absolutt skulle på en tidlig ul. Har lest noe om at egget kan ligge i dvale ei stund før det fester seg? Er det riktig? Krysser fingrene og setter stor pris på alle gode ord og klemmene fra dere :) det varmer.

Skrevet

Hei:)

Eg var på UL i dag hos fastlegen fordi eg har hatt en MA tidligere. Men han hadde bare utvendig UL og kunne bare se fostersekken... Er det mulig å se noe mer på utvendig UL? Er 6+0 eler 6+1 i dag.

Skal på gyn og ta innvendig i morgo. Er så ufattelig redd for at det samme skjer igjen (hadde MA i januar i fjor og har brukt nesten ett år på å bli gravid igjen... føler tiden flyr fra meg). Er blitt sykemeldt fra jobb resten av denne uka for klarer ikkje å konsentrere meg om noko.... åssen takler dere andre det psykisk???

Skrevet

Huff da Augbarn! Men ettersom jeg har skjønt så ser man mye mer med innvendig ul når det er så tidlig. Hva sa gyn til deg da?

Jeg går siste året på Høyskolen og er ute i praksis nå, det er vannvittig tungt og jeg tviler på at jeg klarer å gjennomføre praksis om jeg mister. Som du sier så er det ikke bare det fysiske, men det psykiske.

Skrevet

Hadde vore fint om vi " bekymrede" kunne følge hverandre litt. Er så vanskelig når det er så tidlig da nesten ingen veit om graviditeten og man ikkje har noen å snakke med om alle bekymringene.

Sallys Sue: har du barn fra før? Dette er min andre graviditet men den forrige endte som sagt i MA uke 12.

Noen der ute som har vore på utvendig UL uke 6 og ikkje såg noko for så å reise på innvendig UL og sjå noko?? Trenger en solskinnshistorie eg... ;)

Skrevet

Ja, det e kjekt å kunne følge hverandre, e tøft nok om en ikke skal være aleine også :)

Nei, jeg har 1 ma i uke 12 og 2, en sa i uke 5 og en sa i uke 16, av genetiske årsaker..

Skrevet

Sally Sue: stakkars deg, det var mye for en person. Skjønner godt du er bekymra. Men plutselig kan det jo gå bra også :) Eg prøver å trøste meg med at det er ikkje noko me gjør galt iallfall. Naturen går sin gang uansett og kjipt det er. Så gjelder bare å håpe :)

Har du mange symptomer? Eg har ikkje mykje og veit ikkje om eg innbiller meg dem eg har eller om de er reelle. Har tidvis ømme bryster, litt kvalme og trøtthet. (kan jo like herlig være symptomer på forkjølelse..) Vanskelig det her.

Hvor gammel er du? Eg er 30 år og har en DRøSS med venninner som er gravide nå. Virker som det går så greit for alle andre så er litt misunnelig...

Skrevet

Hei SallySue og Augbarn,

vi får holde kontakten og oppdatere hverandre. Vet at man ser mindre på utvendig ultralyd i u. 6.

Når det gjelder symptomer, så føler jeg at alle mine er fosvunnet. Er bare skikkelig trøtt, men ikke så rart når man sover dårlig om natta pga. bekymringer :-(

Nå har det også begynt å svi nedentil, så tenkte å levere en urinprøve til legen i morge (mulig urinveisinfeksjon).

Jeg krysser fingre og tær for at det går bra med oss alle :-)

Skrevet

Trollunger: Krysser fingrene for deg også. Skal som sagt på UL i morgo så får sjå hått som skjer da. Ille å leve i uvisse synes eg...

Skrevet

Lykke til i morgen. Du må holde oss oppdatert, så krysser jeg fingrene for deg.

Skrevet

tja, jeg har mye stikkinger, sånne ligamentsmerter. I og med dette er 4. graviditeten på 2 år kjenner jeg jo godt igjen symptomene. I tillegg har jeg ømme bryster, trøtt, sliten og humøret er ustabilt.

Nå forsøker jeg å ringe legekontoret i hele dag, men jeg kommer ikke igjennom! frustrerende ...

Jeg er forresten 26 år, mannen er 31 år. 2 av mine bestevenninner er gravide, og mange av venneparene våre har barn. Håper det snart blir vår tur ...

Skrevet

Lykke til i morgen augbarn! Du må fortelle hvordan det gikk

Skrevet

Augustbarn: min gyn forberedte meg på at det slettes ikke var sikkert å se noe før i uke 7 evt uke 8 når det gjaldt innvendig UL. Jeg var heldig og så bankende hjerte i 6+2.( De ser mere på innvendig enn utvendig i begynnelsen) Jeg skal i morgen igjen for¨å sjekke at alt er ok. er da 7+3. Lykke til!!!!!!!! :)

Skrevet

Eg krysser som alltid både fingre og tær for deg SallySue!

Skrevet

Augbarn: jeg var omtrent samme antall uker på vei som deg,jeg hadde blødninger da, men jeg ba om ul siden jeg var så usikker på om det var en abort. Jeg ville helst ha utvendig,men fikk beskjed om at da var det ikke noe vits siden det er liten sjans for å se noe, så da ble det innvendig. De skal visst kunne se mye mer da:)lykke til

Skrevet

Takk HelenM !! Er det ikke det ene så er det det andre.

Jeg sitter her hjemme alene i kveld og kjenner at jeg er så innmari redd for å være positiv. Men samtidig så skriver dere så positive ting så jeg tenker at der er jo håp! Jeg har jo ikke blødd, har masse symptomer og kjenner ligamentstrekkinger hver kveld.

Men alle disse tingene skjer jo om det er BO også....

BLIR GAL av alle tankene som surrer

Skrevet

Her er det rom for å være GALE sammen ;) Eg skal på innvendig UL nå klokken 14.20 og gruer meg helt sinnssykt. Veit liksom ikkje hva eg skal forvente og synes det er vanskelig når eg mest sannsynlig ikkje får eit klart svar soden det fortsatt er så tidlig. Er mest sannsynlig mellom 6+0 og 6+2 på vei men ingenting er jo helt sikkert.....

Skrevet

Nå har jeg vært å fått henvisning til en dyktig gyn. Håper bare på å få time raskt!

Hvordan gikk det med deg augbarn? Er så spent

Skrevet

Hei :)

Da har eg vore hos gynekolog og tatt innvendig UL. Eg er 6+0 eller 6+2 i dag litt avhengig av EL (meiner eg sjølv iallfall). På UL kunne man ikkje sjå noko særlig anna enn masse fostervann og muligens et lite begynnende fosterannlegg som ikkje var større enn 5 mm. Det var visst for lite til at en kunne se om det var liv eller ikkje. Ikkje noko som verken kan bekrefte eller avkrefte mine stygge mistanker....

Så gynekologen bestilte en hcg som skal følges opp med ny hcg neste fredag for å se stigning. I tillegg skal eg på ny UL mandag 23 januar, da er eg cirka 7+2/4 og set burde være mulig å kunne se hjertet og iallfall om det har vokst.

Så eg må bare smøre meg med tolmodighet (noko eg ikkje har mykje av). Håper det går greit med ei uke i full jobb og i uvisse... liker det ikkje og har problemer med å konsentrere med men har jo ikkje noko valg..

Sånn.. det var dagens oppdatering fra meg...

Skrevet

Barfotjenta38: Hva kan være grunnen til at det blir observert så ulike ting på innvendig UL i uke 6-8? Synes alle sier at alt er normalt eg... og alt kan være unormalt samtidig!! Forvirrende greier..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...