mamma til s@lma Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Hei jenter ! Vi har en runde med infeksjon hjemmet for tiden, en voksen som har vært syk i snart en uke, jenta mi på 4 , og nå ser det ut at jeg har fått det og. Har foreløpig ikke feber , men føler meg nokså utmattet, hoster og begynner å få vond hals. Det" morsomme" i det hele er at jeg går andre runde AB for uvi . Fikk en type først, og så kom dyrkningssvar og da måtte jeg begynne med en ny, en dag etter jeg var ferdig med den første. Det er jo typisk urinveis AB , så den dekker ikke evt luftveisinfeksjoner, men jeg blir jo ekstra utsatt for andre mikrober da. Jeg lurer på om det er noen type hostesaft eller halstabletter som er trygge for gravide ? Drikker melk med honning, men det hjelper ganske lite, og hvert fall ikke på hoste. Har Bisolvon hjemmet , siden de to andre har vært syke før meg, men vil ikke prøve på egen hånd. Har dere noen gode råd å komme med ? Appelsiner og alt med vit c spiser vi hele tiden, men det hjelper ikke for hoste og vond hals.
MissDawn Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Sliter med det samme her og lurer på om det er bronkitt igjen. Et lite tips er å unngå melkeprodukter til hosten/slimet har gitt seg, for det kan virke slimdannende. Bortsett fra at jeg er hekta på yoghurt funker det bra her. Legene sier jo litt forskjellig, min sa at Cosylan var greit, selv om det inneholder morfin, andre leger sier at det er fyfy, hør derfor med din lege du istede for å spørre her inne, det er sikkert tryggest :-)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Jeg fikk Cosylan av legen. Har hatt hoste i snart 2 mnd, antakelig Mycoplasma. Jeg tok Cosylan ca en uke til det verste ga seg.
thessi og lillemor Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Jeg hostet i 6 uker i strekk i høst. Var helt ødelagt for fikk ikke sove pga hosten og hostet så jeg kastet opp. Likevel fikk jeg ikke "lov" av legen til å ta Cosylan. Fikk ingenting mot hosten. Måtte ligge med halspastiller i munnen hele natten... Tydeligvis litt forskjellig praksis hos de ulike legene.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Jeg skulle kun ta det på kvelden før jeg la meg og kun i en kort periode. Var rundt uke 18 da. 20:05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå