Venter nr3 er 22 år Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 er det sånn at man bare må gå en uke over nå,så kan man velge om man vil bli satt i gang ?
januar2012+spiremai2013 Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Jeg har blitt fortalt at det er maks 12 dager...Dette er i Bergen da... Mulig det er andre regler andre steder.
Gjest Hippoღ Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Jeg fikk beskjed om mellom 12 og 14 dager. I Bergen
Mamma til 3 <3 Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Jeg fikk beskjed på kontroll i dag at de satte igang etter 8 dager over..
jente08 og gutt12 Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Det er avhengig av hvilket sykehus du skal føde på. På St. Olavs tror jeg man blir satt igang en uke over terminen, men andre plasser venter man nesten to uker:( Det synes jeg er alt for lenge med tanke på alle de komplikasjoner som kan oppstå på overtid !
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #6 Skrevet 11. januar 2012 på Ullevål sykehus kommer man på overtidskontroll dag 10 over termin ultralyd (dag 7 hvis termin ultralyd faller på en helgedag), dag 12 blir man satt igang hvis ikke annet er avtalt
Sørlandsmommy Skrevet 11. januar 2012 #7 Skrevet 11. januar 2012 Kommer an på hvilket sykehus. I Kr.sand så er det kontroll 7 dager over termin og igangsettelse 11 dager over.
<3 .....<3 Skrevet 11. januar 2012 #8 Skrevet 11. januar 2012 De nye reglene definerer overtid fra 294 dager ( WHO), altså 11-12 dager over avhengig av om sykehuset man tilhører opererer med svangerskapslengde på 282 eller 283 dager. Det anbefales vist at alle fødsler er satt igang innen dag 294, men det er ikke sikkert dette er innarbeidet i rutinene ved alle sykehus enda.
Petuniamor Skrevet 11. januar 2012 #9 Skrevet 11. januar 2012 Noen som vet hva som blir praktisert på KK i Bergen for tiden? Setter de virkelig i gang dag 12 dersom alt ser bra ut med fostervann etc?
januar2012+spiremai2013 Skrevet 12. januar 2012 #10 Skrevet 12. januar 2012 Noen som vet hva som blir praktisert på KK i Bergen for tiden? Setter de virkelig i gang dag 12 dersom alt ser bra ut med fostervann etc? Var på fødselsforberedende kurs i Bergen og mener de sa da at en ble satt i gang senest på den 12 dagen...Men ser at Hippo over har fått høre noe annet, så er jammen meg ikke sikker! Ellers har jeg allerede fått time hos jordmor som er tre dager over termin slik at vi kunne legge en "slagplan" dersom jenta ikke var komt til da. Har nå 11 dager til termin og denne timen fikk jeg før jul:)
Jente09+lillegutt12 Skrevet 12. januar 2012 #11 Skrevet 12. januar 2012 Sånn jeg har forstått det er så er de nye reglene slik at du skal få overtidskontroll på sykehuset du skal føde på 10 dager etter termin. Jeg har forstått det slik at de da vurderer om de skal sette i gang eller om du kan gå litt til med videre oppfølging. Men siden dette er helt nytt praktiseres det sikkert forskjellig på ulike steder..
**lykke!!** Skrevet 12. januar 2012 #12 Skrevet 12. januar 2012 Utrolig hvor ulikt dette skal være rundt i landet. Jeg skal føde på KK i Bergen, og når jeg var på min første time hos jordmor i uke 16 sa jeg at det verste for meg var tanken på å gå 14 dager over termin en gang til, til svar fikk jeg: det slipper du denne gangen, du får komme til overtidskontroll 7 dager over termin (8 dager over hvis den 7 dagen er en helligdag), og på denne overtidskontrollen skal legene på sykehuset og kommende mor SAMMEN avgjøre om man skal bli satt i gang denne dagen. Jeg nekter å gå over en gang til å risikere samme komplikasjoner som sist...
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 12. januar 2012 #13 Skrevet 12. januar 2012 I sommer så hørte jeg på radioen at det skulle komme nye regler ang dette, og at man skulle bli satt igang dag 7 etter termin. Men ser jo at dette ikke blir praktisert...
Anette_33 Skrevet 12. januar 2012 #14 Skrevet 12. januar 2012 Har termin i dag og har fått time til overtidskontroll på føden torsdag om en uke. Jeg gikk 14 dager over med første.. Syntes en uke er veeeeldig lenge. Min mor mistet friskt barn på overtid, så liker ikke å måtte gå over tiden. Sukk.
Prins jan2012 Skrevet 12. januar 2012 #15 Skrevet 12. januar 2012 Var hos jordmor og spurte om dette idag. De nye reglene er at man har krav på overtidskontroll på sykehuset 7 dager etter termin (eller nærmeste dag etter dette om det faller i en helg). Da kan det avtales igangsetting og de ser an forhold som overvekt hos mor, babyen størrelse og trivsel, om mor er engstelig osv, men man skal settes igang senest 11 dager etter termin. Om det praktiseres enda på alle sykehus er jo ikke sikkert..men reglene var nå sånn
Venter nr3 er 22 år Skrevet 12. januar 2012 Forfatter #16 Skrevet 12. januar 2012 det var det jeg mente... en ting er sikkert... går jeg en uke over skal jeg i allefall gjøre allt for å bli satt i gang. syntes det er så skummelt med dette overtid greine....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå