Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Frøken her er ikke noen stor fan av å måtte spise på kvelden (i motsetning til resten av dagen, he he). Tror hun er trøtt og ikke gidder å måtte mates med skje + at hun er litt grøtlei, så det jeg lurer på er om noen har erfaring med å gi grøten i form av velling på flaske? Går jo fint med 1 posrj grøt (3/4 dl pulver) i 200 ml med vann på flaska, så hun vil jo bli like mett.. (sover hele natta uten mat). For hun forguder flaska si, da koser hun seg max!! Syns bare det er så fælt at hver kveld skal det være en kamp ved bordet for å få i henne mat, enten grøten eller middag (som vi har prøvd siste dagene). Vi vil at det å spise skal være en hyggelig ting:) Hvor lenge er det liksom "greit" at de får velling? Og hvor lenge er det egentlig vanlig at de spiser grøt (sånn ca)? Ellers i løpet av dagen spiser hun egentlig grøt til frokost men får denne også i form av velling, brødskive og frukt til lunch og middag tilsv. 1 glass. Takk for innspill
teejay Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Gutten min er også 7 mnd , og vi har kutta ut grøten. Han er skikkekig grøtlei, så han drikker velling(tilsvarende en grøtporsjon)spiser brødskiver og middag.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 HI her. Ga velling til kvelds igår og jett om hun koset seg!! Og var så fornøyd etterpå da, et stort glis og legging gikk også glatt! Sov hele natta Så dette fortsetter vi med! Teejay - hvor mye velling lager du? altså blandingsforholdet?
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 Dette har jeg vurdert også, men min gutt er bare 5,5mnd. Det er alltid et slikt kav med kveldsmatingen, og har tenkt som så at det kan vel ikke være noe forskjell om han får det på flaske eller med skje? Han spiser jo andre måltider med skje, så det er jo ikke det at han ikke kan. Testa det også ut i går og han hadde mye mer roen og kosa seg. Sov like lenge gjor han også!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Nei kan ikke skjønnet at det er noe forskjell på om de får grøten som grøt med skje eller velling i flaske. Spiser jo med skje til middag og fruktmos så de KAN jo spise med skje. Vi kjører på med velling en stund og så ser vi an og prøver innimellom med grøt. Igår fikk hun 1/2 porsj grøt til lunch og det gikk greit ned, så jeg tror rett og slett at det er tidspunktet som gjør at mating med skje er uaktuelt på kvelden + at hun elsker kosen (og det gjør jeg å ) HI
It's all about me Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Jeg har gjort dette med hell med alle mine tre barn. Ingen har vært glad i å jobbe for det siste måltidet, men flaska gikk ned på høykant. Dro til Sverige og kjøpte velling til riktig aldersgruppe, der har de helt ned til 6 mnd. Billigere er den også. De to eldste sluttet med grøt da de var rundt året og velling 2 og 8 mnd senere. Yngsten, som nå nærmer seg 2 år er fremdeles altfor glad i grøt til å slutte, og da kommer det litt velling innimellom også Den som oppfant vellingen får heltestatus hos meg iallfall, den har reddet mange kvelder.
Mariemor-88 Skrevet 15. januar 2012 #7 Skrevet 15. januar 2012 Her hadde den lille en grøtnekt periode i rett før jul. Hun bare spyttet det ut og gråt. Prøvde velling et par kvelder men hun vile ikke ha det til slutt heller. Så da begynte jeg med brød i romjula. Nå spiser hun en brødskive med leverpostei hver kveld og det går rett ned! Sover godt gjør hun også :-) (Hun er nå 7 1/2 mnd)
El1 Skrevet 15. januar 2012 #8 Skrevet 15. januar 2012 Vi begynte med velling da han var 3 1/2 mnd, han er 1 år nå og får fremdeles velling hver kveld. Kosestund på fanget før legging. Trivelig og lettvint
jaaada Skrevet 21. januar 2012 #9 Skrevet 21. januar 2012 har dere en spesiell tut dere gir velling med? snuppa på 8mnd har fullstendig matnekt men i kveld gav vi litt forsiktig laget velling og det gikk ned men synes hun måtte jobbe litt for å suge på flaska. gav da på avent sin tut nr 4... bruker nr3 til vanlig.. men tenkte kanskje det fantes en spesiell tut eller om man skulle gjøre noe med tuten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå