Gå til innhold

Ubehag om natten - tungpustet og ør/svimmel. Noen fler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 37+3, og har hatt noen netter nå hvor jeg har våknet med følelsen av ikke å få trukket pusten ordentlig, og sus i hodet. I natt var jeg oppe i to timer før jeg følte det begynte å hjelpe, drakk vann mv for å føle meg bedre. Har hatt lavt blodtrykk hele svangerskapet, er det noen andre med samme problem? Og som evt vet hvordan man kan prøve å unngå det?

Blir litt slitsomt å ha det sånn helt frem til fødsel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler meg noen ganger rar når jeg våkner om natta! Jeg ligger da som regel på ryggen og det kan visst gjøre at beibi klemmer på en blodåre:)! Da kan man bli svimmel og rar og føle seg kvalm!

Jeg legger meg over på sia og da har det gått over av seg selv etterhvert:)

Jeg føler også noen ganger at jeg ikke får puste når jeg ligger på ryggen:) Har blitt tungpusten et par ganger og da har jeg ligget uten pute, det har liksom føltes ut som om beibi klemmer lungene mine flate og jeg får ikke no luft!!:) Har igjen lagt meg på siden og fått puta under hode igjen så jeg ikke ligger helt flatt:)

Skrevet

HI her. Det høres fornuftig ut, det er stort sett på ryggen jeg har ligget også når dette har oppstått. Høres ut som du har det ca på samme måte som meg. Takk for svar! :)

Skrevet

HI her. Det høres fornuftig ut, det er stort sett på ryggen jeg har ligget også når dette har oppstått. Høres ut som du har det ca på samme måte som meg. Takk for svar! :)

Dersom du foretrekker å sove på rygg, vil eg tipse om å legge ei pute under eine sida av ryggen, slik at du ligger litt på skar. Då unngår ein problemet:) Var i allefall det som vart sagt av jordmor i mitt første svangerskap (eg sov på sida den gong, så testa ikkje. Men denne gongen søv eg meir på ryggen og skal prøve med pute om eg får plager).

Gjest Hippoღ
Skrevet

Jeg klarer ikke sove på ryggen. Da ligger baby og presser og jeg får vondt og vanskelig å puste.

Skrevet

Fikk besjed om å unngå å ligge på ryggen, pga. den åren som kommer i klem, det var visst ikke bra, men evt. ligge med pute under ryggen på ene siden. Men for å være helt ærlig, så sover jeg ikke godt i det hele tatt, om jeg sover slik eller slik, begynner på uke 33 i morgen, og kjenner at jeg gleder meg til at magen skal vekk, slik at jeg får en god natts søvn..

Gjest Hippoღ
Skrevet

Fikk besjed om å unngå å ligge på ryggen, pga. den åren som kommer i klem, det var visst ikke bra, men evt. ligge med pute under ryggen på ene siden. Men for å være helt ærlig, så sover jeg ikke godt i det hele tatt, om jeg sover slik eller slik, begynner på uke 33 i morgen, og kjenner at jeg gleder meg til at magen skal vekk, slik at jeg får en god natts søvn..

Jeg har hørt det samme. Leste også et sted at pulsen til baby går ned med 25%. men leser så mye forskjellig.

Når vi ligger på ryggen presser visst baby på hovedpulsåren

Gjest Hippoღ
Skrevet

Men altså, vet ikke hva som stemmer... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...