Gå til innhold

Hvor mye koster det å få skiftet et vindu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan gjøres det billigst? "Noen" har knust ei rute et sted de leier, og budsjettet er trangt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør hos din nærmeste glassmester? Evt. snekker? Et vindu koster fra lite --> mye, kanskje kan du bytte bare ruta uten at selve karmen må tas ut... Så denne "noen" må nok spørre noen andre som jobber med dette ;)

Skrevet

De bor i en gård som er kondemnerbar og skal rives i slutten av året, så det virker så utrolig meningsløst å bruke mye penger på dette, samtidig som de jo må ha vindu...

Skrevet

Hvis det er en midlertidig løsning frem til riving ville jeg kjøpt glass eller pleksiglass på mål, og en tube silikon, og fikset det selv.

Ta bort det knuste glasset først... Med zalovann på fingeren går det fint å håndtere silikonen...

Skrevet

Hvis det er en midlertidig løsning frem til riving ville jeg kjøpt glass eller pleksiglass på mål, og en tube silikon, og fikset det selv.

Ta bort det knuste glasset først... Med zalovann på fingeren går det fint å håndtere silikonen...

Kjempegod ide, takk! Det skal jeg forklare dem. I praksis vil de da kunne legge ny rute utapå den gamle også, egentlig? den har jo "bare" hull på midten, og det er litt uggent å skulle håndtere ei svær glassrute som passer akkkkkurat inni ramma i fjerde-etasje (ser for meg med gru at ruta dundrer ut og i bakken nedenfor...) De er ikke de nevenyttigste ungdommene i verden heller, men dette skulle de håndtere.

Så glassmester for plexiglass også?

Skrevet

Kjempegod ide, takk! Det skal jeg forklare dem. I praksis vil de da kunne legge ny rute utapå den gamle også, egentlig? den har jo "bare" hull på midten, og det er litt uggent å skulle håndtere ei svær glassrute som passer akkkkkurat inni ramma i fjerde-etasje (ser for meg med gru at ruta dundrer ut og i bakken nedenfor...) De er ikke de nevenyttigste ungdommene i verden heller, men dette skulle de håndtere.

Så glassmester for plexiglass også?

Glassmester uansett ja, tror jeg. Hvis ikke ruta er helt ødelagt kan de sikkert bare legge den nye på innsiden. Blir bedre isolert også da. Men da vil de jo se hullet i den gamle....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...