Gå til innhold

Er det vanlig med babyshower i din venninnegjeng?

Anbefalte innlegg

Gjest Alt inkludert
Skrevet

Ser at det har blitt mer og mer av dette i min venninnegjeng (spesielt det siste året).

Først synes jeg det var noe tull, og hadde mest lyst til å boikotte hele greia, men det er faktisk ganske hyggelig. Mange gode venner som samler seg for å "feire" den gravide, spiser god mat og har noen morsomme leker. Vi bruker lite penger på dette, men det blir allikevel veldig hyggelig.

Så må innrømme at jeg har skiftet litt mening:)

Er dette vanlig blant deres venninner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overhode ikke. Barselgaver er vanlig da.

Skrevet

Det er ikke veldig vanlig blant mine venninner enda, men har vært med på det gjennom andres intiativ 3-4 ganger. I tilegg ble jeg selv overrasket med dette!!! Ikke hadde jeg noen gang tenkt tanken om at jeg kom til å få det, så ble helt tatt på sengen :D det var utrolig gøy å bli overrasket på den måten selv, og tror jeg i ettertid gjerne vil gjøre det for alle mine venninner ;)

For meg hadde de hengt opp ballonger og veggpynt med "babyshower", bakt muffins og boller, vi spiste is og godis, brus og kaffe, det var pakker og kos, quis om tiden som kommer, praten og latteren gikk, osv. Vi var 13 stk. Og det var en stoooor suksess!!! :D :D Syns det var utrolig hyggelig =)

Skrevet

Det har ikkje vært vanlig i min heller så den første de gjorde det for var meg. Og det er mitt 3. barn og mangen andre av mine venner har unger.

Vi merker også at det blir vanskeligere å vanskeligere å møtes alle mann og spesielt nå når mangen har familie, og hus langt fra hverandre. Så vi syntes det var en god form for å møtes og sladre. Vi hadde heller ikkje med gaver til den gravide, for vi er mer vant me å handle gaver etter babyen er kommet, men de lagde bleiekake selv (dritfin!!:) ) og vi hadde morsomme leker, og ei lagde rosa cupkakes, og vi hadde finger mat og digg.

Super hyggelig!! Gleder meg til neste som ikkje er så lenge til.

PS: Jeg er vel en av de som må trene litt før disse lekene.. 4 forbudte ord hadde vi, gravid, baby, jente og gutt.. og eg sa det hele tiden :P

Skrevet

Det er ikke så vanlig blandt mine bekjente og venninder, noen har det vært men det er mye mer vanlig med barselgaver!:)

Synes babyshower virker moro og fint, men ikke en nødvendighet for meg:) Selvom man kanskje skulle vært flinkere til å være sosial og finne på ting med venninder/venner, graviditet/fødsel er en fin "unnskyldning" for akkurat dette:) hihi... Pluss at det som regel alltid er forbundet med noen moro og positivt!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...