farmen Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Får ikke sove og da tenker jeg over det meste.. Dere som har/har hatt svangerskapsforgitning, oppdaget dere dette selv?
Trultetryne Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Kjenner meg igjen.. ligger våken og ser for meg alt det verste som kan skje. Ikke bra i det hele tatt.
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Både jeg og min søster hadde sv. Forgiftning i vårt første sv. Hadde myyye vann i kroppen, veldig høyt blodtrykk , ofte vondt i hode, kastet mye opp hele svangerskapet og la på oss mye over veldig kort tid pga alt vannet. Sv. Forgiftning er ingenting å bekymre seg for så lenge blodtrykk er fint, ingen proteiner i urinen og du ikke plutselig får myye vann eller går mye opp i vekt.
nelliik m/blå & rosa Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Jeg fikk plutselig symptomer som akutt pannehodepine og smerter "gjennom" mellomgulv-rygg, dobblet ødem på et par dager bare og en kraftig vektøkning på samme tid som gjorde at jeg kontaktet min fastlege. Med vår første fikk jeg nemlig alvorlig svangerskapsforgiftning og ble igangsatt, så derfor dro jeg til legen med en gang jeg fikk disse symptomene og oppdaget min begynnende svangerskapsforgiftning selv. For den er ikke utviklet enda, men jeg ligger i faresonen og blir derfor fulgt ekstra godt opp nå med kontroll av urin og blodtrykk annenhver dag + blodprøver en gang i uken.
MaRiAnNe_85 Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Dette er mitt 3. svangerskap og 3.gang jeg har svangerskapsforgiftning.. Jeg har alle gangene oppdaget symptomene selv og fått det bekreftet ved legetime. Denne gangen går jeg til regelmessige kontroller på sykehuset og blir i gangsatt i uke 37 hvis ikke situasjonen forverrer seg (1 gang hadde jeg sv.forgiftning tatt rett ut av boka, 2. og 3.gang har vært en uvanlig og mer uforutsigbar form for sv.forgiftning) Mine symptomer har vært: -høyt blodtrykk -pannehodepin -vondt i mellomgulvet -kvalme -synsforstyrrelser i ulike former -vann i kroppen -følelse av uvelhet/sykdom -proteiner i urinen (jeg har ikke brukt å ha mye av de,men de har vært der) -ved plutselig blodtrykkstigning fått kraftige synsforstyrrelser, kvalme mm. Har i tillegg til dette en rekke andre symptomer som kommer av av disse igjen. Skal si deg jeg gleder meg til sistemann er ute! Er ubehagelig å gå å kjenne på usikkerheten jeg lever i om dagen. Tar på både helsa og humøret,men det kommer til å gå bra til slutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå