Leoliten Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Hei! Det er sikkert mange tråder om dette her, men lager en ny en med de spørsmål jeg har. Vi har bestilt en tur til Kypros om 2 måneder, da er mini 5 mnd. Hva bør man ha med seg på en slik tur. Jeg regner med at vi har begynt med noe grøt/mos innen den tid. Jeg er også livredd for kidnapping (men det er jeg jo her hjemme også da), så tør jo ikke slippe han av syne, men han kan jo ikke gå så er lettere å holde øye med han da! he he... Men en ting jeg er veldig usikker på er om vi skal ta taxi fra flyplassen til hotellet, må jeg da ha med bilsetet, eller har de det i taxiene der nede? Er det noen som har noen erfaringer med dette?
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 14. januar 2012 #2 Skrevet 14. januar 2012 Jeg ville tatt med mme/grøtpulver og det du har tenkt å gi babyen din hjemmefra. Bleier og våtservietter/mesoft ville jeg også tatt med. Min erfaring er at slikt er veldig parfymert i utlandet. Til flyreisen ville jeg tatt med nestedråper, paracet, leker, klesskift, smokk etc. Ta også med bilsetet, de du kan leie er ofte ganske slitne og kan ha en annen standard.
Rose04 Skrevet 14. januar 2012 #3 Skrevet 14. januar 2012 Vi var i Kypros i fjor da Min i var 10 mnd. Vi hadde med grøt, og kjøpte det meste av det andre der nede. Fruktmos har de masse av, er et Svensk merke, så det er nok ok. Grøt kan du egentlig ta med, da grøten de har der er litt annerledes enn i Norge. Tror det er mer sukker. Mini her spiste den da vi var tom for den grøten vi hadde med, så gikk jo fint det. Bleier har de samme som i norge, men endel dyrere, så da kan man jo velge om man har plass til å ta med eller ikke. Blir jo ikke mange kroner ekstra i den store sammenhengen egentlig. 1 pk koster ca 100 kr. Våtservietter kjøpte vi også der nede, var helt ok. Vi reiste gjennom reiseselskap og hadde derfor busstransport fra flyplass til hotellet. Jeg hadde nok aldri tatt taxi der nede uten å ha med eget bilsete, men jeg vet det er mange som bare har baby i bæresele...:-/ Galskap, mener nå jeg da! Tror ikke jeg ville satset på å få tak i bilsete til taxi der nede, de har nok ikke mye av det. Sa da ville jeg enten tatt med hjemmefra, eller tatt buss. Angående kidnapping så er vel ikke det noe problem sålenge dere ikke setter vogna fra dere uten å følge med. :-) Mini sov i vogna mens vi solte oss, men vogna stod jo ett par meter forann oss da, og det var jo inne på hotellområdet bare med skandinavere så tenkte egentlig aldri tanken på kidnapping. Dere må ha god tur, det er så fint der! :-) Vi var der i Oktober, perfekt vær og temperatur.
Fjellrypa venter gutt nr 2 Skrevet 14. januar 2012 #4 Skrevet 14. januar 2012 Vi er i Syden akkurat nå med liten baby. Han er bare 2 måneder gammel, men det går over all forventning. Han synes det bare er herlig å ligge ute i bare bodyen og kose seg! Det jeg angrer på at jeg ikke tok med var liggestolen hans. Han er en sosial baby som liker å følge med på ting og det får han ikke til i vogna... Vi tok også med bleier fra Norge, men vi ser jo at det er helt ok å få tak i bleier her nede. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå