Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Vi har lenge hatt et orangt belegg i toalettet som vi ikke får bort. Vi har prøvd mye forskjellig, skrubbet med svamp, toalettbørste, spesialbørste, prøvd alle mulige rengjøringsmidler osv., men det forsvinner ikke. Har dere noen tips vi kan prøve? Er så pinlig, doen er nettopp rengjort, men det ser jo ikke slik ut.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Bland natron eller bakepulver og vann på en sprayflaske. Spray blandingen i toalettet og la det virke over natten. Det tar det meste:-)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Vi har lenge hatt et orangt belegg i toalettet som vi ikke får bort. Vi har prøvd mye forskjellig, skrubbet med svamp, toalettbørste, spesialbørste, prøvd alle mulige rengjøringsmidler osv., men det forsvinner ikke. Har dere noen tips vi kan prøve? Er så pinlig, doen er nettopp rengjort, men det ser jo ikke slik ut. du må bruke dokosten ofte FøR det kommer merker. når merkene først har satt seg er det umulig å få de vekk. Jeg bruker dokosten her nesten hver dag (nei da ikke bare ved nr 2...) for jeg vet at når merkene først begynner å bli synlige blir det vanskeligere å få de vekk.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Hehe, ja, jeg skulle bare visst det litt før. Skal prøve bakepulver og vann!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Det er ikke umulig å få det bort. På med gummihansker, bruk jif skurekrem og stålull og skur nedi. Kan være du må gjøre det i flere omganger, men det skal ta det.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Hehe, ja, jeg skulle bare visst det litt før. Skal prøve bakepulver og vann! Prøv det. Det tar forkalkninger, som det høres ut som dere har fått (kan komem av at toalettet lekker litt og at det siver vann hele tiden). Lykke til:-) #2
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 Cola skal visst ta sånne merker
Gjest Heartbroken Skrevet 10. januar 2012 #8 Skrevet 10. januar 2012 Jeg ville ikke brukt stålull på porselen, det lager riper som igjen samler skitt. Jeg spør kanskje om det selvfølgelige her, men har du prøvd klorin? Masse klorin og la det virke over natta.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #9 Skrevet 10. januar 2012 Takk for gode råd, skal prøve alle sammen! Krysser fingrene for at det forsvinner! HI.
Nikamo Skrevet 11. januar 2012 #10 Skrevet 11. januar 2012 Cola skal visst ta sånne merker Har du også sett Ekstrem rengjøring eller...?! Jeg har prøvd cola - det funket ikke...
Nikamo Skrevet 11. januar 2012 #11 Skrevet 11. januar 2012 (endret) Som noen her sier - det er nok forkalkninger, og det er ikke lett å få bort! (Og har ingenting med at man ikke er flink nok til å vaske da...) Jeg sverger til Klorin - synes det tar ALT! Og så føles og lukter det skikkelig reint Men har også hørt at natron (baking soda) skal ta det meste! Endret 11. januar 2012 av Nikamo
*Sammy* Skrevet 11. januar 2012 #12 Skrevet 11. januar 2012 Jeg har alltid i klorin i doskåla etter å ha skrubbet den med jif skurekrem og lar det stå over natta. Du får kjøpt 5 liters flasker med det på europris!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #13 Skrevet 11. januar 2012 Vi brukte bakepulver og sitron og det tok det. Vi kjøpte hus og toalettet var mildt sakt jævlig. Resten av badet også, men det er en annen historie, og vi pusser opp akkurat nå. Men vi fikk altså fiksa gammeltoalettet på den måten, så det anbefaler jeg.
T**** mamma:) Skrevet 11. januar 2012 #14 Skrevet 11. januar 2012 Har hatt lignende problem selv etter at vi flyttet inn i ny leilighet. Men da var dette gule merket under dosetet, så blir jo et litt annet problem. Grunnen til at dette plaget meg sånn var jo fordi dette er noe som stammer fra de forrige leieboerne, og det er ikke mye lekkert å måtte se spor av andres.. Ja.. Dere vet hva jeg sikter til:P Prøvde det meste før jeg i et øyeblikk av frustrasjon dro fram en stålull sak som jeg hadde liggende, og til min store glede forsvant all missfargingen:D Nå svarte jeg nok ikke så veldig på det du lurte på, men ser du har fått mange gode svar. Eneste jeg kan si med sikkerhet er at jeg hadde prøvd med stålull viss ingenting annet fungerer.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #15 Skrevet 11. januar 2012 Har hatt lignende problem selv etter at vi flyttet inn i ny leilighet. Men da var dette gule merket under dosetet, så blir jo et litt annet problem. Grunnen til at dette plaget meg sånn var jo fordi dette er noe som stammer fra de forrige leieboerne, og det er ikke mye lekkert å måtte se spor av andres.. Ja.. Dere vet hva jeg sikter til:P Prøvde det meste før jeg i et øyeblikk av frustrasjon dro fram en stålull sak som jeg hadde liggende, og til min store glede forsvant all missfargingen:D Nå svarte jeg nok ikke så veldig på det du lurte på, men ser du har fått mange gode svar. Eneste jeg kan si med sikkerhet er at jeg hadde prøvd med stålull viss ingenting annet fungerer. Dette kan du med mye mindre arbeid fjerne ved å ta ren klorin på en bomullsdott og bare tørke vekk med den. Da slipper du å skrubbe eller noe. Vil tro klor funker nede i toaletter også, men det beste er jo å forebygge at det skjer på nytt når du har fått det bort HI ved å bruke dobørsten litt oftere.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 11. januar 2012 #16 Skrevet 11. januar 2012 Klorin fikser dette, har alltid en flaske klorin stående ved siden av do.
Nikamo Skrevet 11. januar 2012 #17 Skrevet 11. januar 2012 Klorin fikser dette, har alltid en flaske klorin stående ved siden av do. Me too
*Sammy* Skrevet 11. januar 2012 #18 Skrevet 11. januar 2012 Er det mye kalk i vannet, er det ikke til å unngå å få misfarget toalett !! Har ikke så mye med hvor ofte en vasker doet og bæsj å gjøre heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #20 Skrevet 11. januar 2012 Prøv "WC-Rens" fra Europris, inneholder klor og tar alle flekker uten å skrubbe eller bruke dokost! Bare hell oppi og la det stå en halv times tid! Super effektivt også i dusj og mellom misfarga fliser, hell på og skyll av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå