Gå til innhold

Barnehageplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere:)

Jeg har termin 3.mars, og skal være hjemme med barnet frem til begynnelsen av november, etter det skal mannen min være hjemme i 12 uker. Det blir vel frem til begynnelsen av februar en gang.. Det jeg lurer på er når må vi søke om barnehageplass? ønsket hadde jo selvsagt vært å fått bgh.plass fra mannen min begynner å jobbe igjen(begynnelsen av februar).. Noen som vet når/hvordan jeg/vi søker da?

På forhånd takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer litt fra kommune til kommune, men de fleste har et opptak i januar også.

Hør med kommunen din om hvordan du søker, og når det eventuelt er frist for dette ekstra opptaket. Hvis du bor i en kommune som har en reell barnehagedekning, så burde det gå greit å få en plass fra januar/februar.

Ser forresten at du snart er mamma til to, vil det si at du har barnehagebarn fra før av?

I vår bhg holder de av noen plasser for søsken som er født på vinter-/vårhalvåret. De synes det er greit å slippe innkjøringen av mange små barn samtidig i august, og tar derfor gjerne inn noen mellom nyttår og sommerferien. Vi har allerede blitt lovet plass til vår lille som kommer i februar.. hvis vi ønsker det. Men denne gangen tror jeg faktisk at jeg skal ta litt ulønnet perm. Vår forrige startet i bhg før hun var 11 mnd, og synes det var litt tidlig:)

Skrevet

Her vi bor er det hovedopptak i mars. Vår første kom i mars -09 og vi søkte så snart vi fikk hans personnummer. Etter hvert gikk vi på "frierrunde" til de barnehagene vi hadde søkt oss på, og fikk vite at vi stor på liste til en ny avdeling i den bhg vi hadde som førsteprioritet. Flaks! Han begynte da i februar 2010. Nå som vi har søskenprioritet, så håper jeg det går like greit siden vi nå får i februar. Det er selvfølgelig en sjanse for at han kommer tidlig i måneden og vi da rekker å få personnummer, og dermed rekker å søke innen fristen, men jeg tviler. Vi bor forøvrig i en kommune der det faktisk er 100% barnehagedekning, så jeg er positiv mtp plass. Heldigvis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...