Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har hatt baby som har plagdes med magen? Tenkte det skulle bli bedre nå når hun er større (5 mnd) men virker ikke slik. Hun har så og si alltid mye luft i magen, blir ille hvis jeg drikker melk, type hysterisk gråt som jeg ikke greier å roe på lang tid, hun har tydelig vondt da, prøver å holde meg unna melkeprodukter men hender jeg spiser litt ost f.eks, kommer ikke samme store reaksjon da.

Masserer henne, "sykler" med beina, lar henne ligge på magen, raper alltid godt etter måltider både natt og dag. Prøver å passe på at hun har bra sugetak men ved enkelte måltider er hun ganske urolig, mistenker at det er fordi hun allerede har luft/vondt i magen og så er det ikke noe godt med mere mat? Vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Har ikke prøvd fennikelte, noen som har hatt god effekt med det? drikke selv eller gi baby?

Har prøvd å begynne sånn smått med smaksprøver men lurer på å gi det opp for en stund for blir jo bare myye verre da når hun allerede plages med magen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Fennikkel te drakk både baby og jeg, og det ble ikke bedre av det tvert imot værre =(

Jeg sluttet å amme henne etter en stund siden hun fikk vondt i magen av det meste jeg spiste. Vi dro på sykehuset der det ble konstantert kumelk allergi, så da sluttet jeg å amme og begynte å gi Neocate mme. Den er for hyperallergiske og helt kumelkfri.

Det var faktisk ikke noe annet enn det som hjalp for oss. Sviskepure/juice, massasje ingenting hjalp.

Så om du vil amme prøv å hold deg HELT kumelkfri over 3 uker og se om det bedrer seg.

Lykke til

Skrevet

Hm ja må vel bare gjøre det ja..kutte ut alt med melk i seg iallefall for en periode bare for å se. Men kan de konstantere kumelkallergi altså? Kan jeg dra til legen for å teste henne istedet for å finne det ut den vanskelige veien?

Skrevet

Jeg drakk fenikkelte og ga det til baby og, noen ganger hjalp det, noen ganger ikke. Enten så kom det ut masse luft, eller så bæsjet han, men som sagt ikke hver gang. Min var også plaget en del med luft, og jeg prøvde ALT. Det som funket bra var å amme han oppreist. Altså at kroppen hans ikke var i liggende posisjon, men at hodet var høyere enn kroppen.

Heldigvis ble det bedre etter 3-4 måneder. Jeg var også skeptisk når det gjaldt introduksjon av mat, så jeg kjørte på veeeeeldig sakte. Prøvde først veldig tynn velling, lagde 20ml, og det gikk helt fint, økte på etterhvert, men klarer ikke å få i han mer enn 60ml enda. (nå er det grøt, gir ham ikke velling lenger)

Grøt på formiddagen tar han fint, men på kveldstid går det ikke, da blir han skikkelig uvel i magen. (på natta).

Har du prøvd sviskepure/juice?? Har lest om noen som lager sviskedrikk selv, for den man kjøper ikke hjelper. Verdt å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...