Gå til innhold

Trenger tips for vask av lammeskinn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vasker dere lammeskinnet (dere som har barn fra før av)? Helst enkle løsninger som holder det like pent etterpå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det lurer jeg på også! Har et jeg gjerne vil bruke, men skulle sett at det var litt renere gitt :P

Skrevet

jeg har bare vasket de gamle skinnnene på ullprogrammet med Milo. Det langhårete ble litt hardt, men jeg har gredd det med en gammel hårbørste og kommet til å ha det litt i reserve. Det korthårede som skal være i senga ble like fint. Skal kjøpe et nytt nydelig langhåret å ha i vogga, fint å ha noe å ønske seg også når en har så mye annet fra før!!

Skrevet

Jeg vaska det også i maskina. Gikk helt bra.

Skrevet

Ok, prøver maskinvask 30 grader og milo. Håper det blir bra :-)

Skrevet

Jeg fikk mitt av mamma da jeg fikk mitt første barn. Ettersom det da var 30 år gammelt, så sendte vi det på rens.

Så hvis du føler deg usikker, ville jeg anbefalt det. Spesielt hvis det har blitt brukt av et annet barn tidligere. Bakterier og lignende blir heller ikke borte hvis du kun vasker det på 30 grader, og i slike poser er det gjerne gulpet osv.

Skrevet

Jeg vasker det i maskin med et vaskemiddel som er beregnet på lammeskinn (tror jeg kjøpte det på Barnas Hus sammen med lammeskinnet). Har vasket det noen ganger, og er fortsatt like fint og mykt!

Skrevet

Jeg har vasket vårt i maskin med vaskemiddel for lammeskinn med skinnsiden ut(pelsen vendt inn mot midten). Det er sikkert vasket over 20 ganger og er like fint. Bruker en børste for å børste det opp etterpå. Det er viktig at det får ligge å tørke, ikke henge eller i direkte sollys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...