Gå til innhold

Bare mitt barn som har et vanvittig godt sovehjerte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er snart 16 mnd, og legger seg kl 19 og sover til kl 09-0930.

Hun sover også en dagdupp fra ca kl 1230-1430 (kunne sovet 3,5 timer her hvis ikke vi hadde vekket henne). Hun har alltid vært slik at det er bare å legge henne i sengen,så sovner hun i løpet av 5 min. Selv ved sykdom og tannfrembrudd har hun sovet godt. Merker ikke forskjell i det hele tatt!

Jeg bare lurer på hvor normalt dette er?

Når det er sagt, så virker det ikke akkurat som hun har noe spesielt behov for all denne søvnen, men hun liker rett og slett å sove.

Det er ganger da vi av ulike grunner ikke har fått tid til dagduppen hennes, og det går helt fint. Litt sutrete når vi nærmer oss kvelden men ikke noe store greier.

Flere med sovebarn her? Er deilig da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to sovebarn. Eldstemann sov 13-14 timer i strekk hver natt fram til han var rundt to år. Nå er han tre og sover ca 12 timer hver natt. Lillebror på 10 mnd sover 12-13 timer om natten i tillegg til to blunder på 1 og 2 timer om dagen. Jeg er stort sett altlid uthvilt og føler meg veldig heldig.

Skrevet

Jeg har også et sovebarn. Han sover 14-15 timer om natten og en lang dupp på 2-3 timer midt på dagen.

Dersom jeg ikke er utvilt en dag, kan jeg i hvertfall ikke skylde på ham :) Jeg føler meg også veldig heldig, og tviler på at jeg kommer til å bli like heldig med nr 2 :)

Skrevet

Oi, ja det var jo ganske så ekstremt! Heldige du :D

Min eldste har alltid vært et B-menneske og kan sove lenge utover morgenen hvis hun ikke vekkes, deilig! Da jeg var hjemme i permisjon m henne sov hun ofte helt til 10-11 tiden på morgenen, men sluttet til gjengjeld m dagsøvnen allerede 18 mnd gammel. Nå som hun er 3 år gammel og går i barnehage må jeg som oftest vekke henne i åtte-tida, for at hun skal rekke kjernetiden og sånt i bhg :P

Lillesøster er vel mer "normal" sånn sett, og har 11-12 timers netter og ca 1,5 timers blund midt på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...