Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Lurer bare på hva som er normalvekt for gutter i denne alderen? Har selv en på 7 og et halvt år, han er ca 123 høy og veier 27.5 kilo. Min samboer kommenterte at han spiser så mye og i og med at han og broren slet med vekt fra de var 8 til de var 16, er han bekymret. Jeg synes vel egentlig at gutten vår har helt normal vekt,kanskje litt i underkant? Tar jeg feil?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Min 2.klassing er rett under 130 cm og veier 26 kilo, han er ikke noe beinrangel, men er slank. Har også en 5.klassing som er 153 cm og veier 38 kg, han er langlemmet og slank. Begge guttene mine er aktive, de spiller fotball og håndball, sykler, løper, kjører skateboard, løper og klatrer. Det går enorme mengder mat i kropper på den alderen, de bruker energi så det lukter svidd Jeg er ikke bekymret så lenge det er mat guttene spiser, de trenger all den maten de klarer spise på en dag. De som blir overvektige er de som er inaktive og spiser unødvendige ting som boller, kjeks, potetgull og sjokolade. Aktive gutter på 7-8 år blir ikke overvektige av grovbrød med leverpostei, appelsiner eller kjøttkaker. Så lenge brus og snop hører lørdagen til og ungene er aktive er det rom for litt individuelle forskjeller på hvordan kroppen ser ut. Alle trenger ikke se ut som mynder i denne voksealderen, det er rom for noen terriere også Synes sønnen din høres helt normal ut.
thricane Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Sønnen min på 7,5 år er 138 høy og veier 27 kg. Han er laaaaang og tynn. Tror nok 27 kg passer bedre til høyden til sønnen din enn min, da han kunne hatt godt av noen kg til på kroppen.
Tidsbadekaret Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Min 7åring er 126cm høy og veier 26kg. Hos oss er det vanlig mat, men merker at det blir fort dager med pølser og kaker. Det er utrolig mange arrangementer, noen bursdager og med til helgekos så blir det fort mer enn man egentlig ønsker.
Tipp topp Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Nå har jeg jente ikke gutt på 7 år (2. klasse), men hos helsesøster i dag var hun 131 cm og 27 kg.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Min gutt er litt yngre, han er like over 6 år. På hs nylig var han 23 kg og 125 lang. Han er ganske tynn, da.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 Gutten min er like høy som din, men han har akkurat fylt seks år da. Han veier 18-19 kilo, men er syltynn, spiser svært lite mat også. Din gutt høres helt normal syns jeg
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2012 #8 Skrevet 11. januar 2012 Da min gutt var 6 år, veide han 24 kg og var 126 cm. Han var og er tynn. Jenta mi er litt rundere i utseende, og da hun var rett over 8 år, så var hun 139 cm og 33 kg. Men vekt og høyde har variert litt, om en ser dem sammen, hos begge. Jeg vil si du bør være litt obs. Han er hvertfall ikke tynn.
Plutselig_gravid Skrevet 11. januar 2012 #9 Skrevet 11. januar 2012 Høres normalt ut spør du meg Men er alltid lurt å følge litt med likevel. Dess mer man eter jo mer mat vil man etterhvert trenge for å bli mett. Da gutten min begynte i 1.klasse var han 130cm og 21 kg... Tynn som en strek, og er ikke glad i mat. Nå går han i 3.klasse og har ikke gått særlig mye opp i vekt max et par kilo og nærmer seg nok 140cm. Jeg har med andre ord bekymringer den andre veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå