Gå til innhold

De sier at en er en, men to er mange! Flere som prøver på nr to?:-)

Anbefalte innlegg

Det er noe annerledes med å prøve på nr 2, man vet liksom hva man går til både på godt og vondt. Samtidig lurer jeg så fælt på hvordan overgangen fra ett barn til to er:-)

Nå er vi en fin liten trio, vi har god tid til snuppeliten og til hverandre. Jeg gleder meg mye, men samtidig tenker jeg jo mye over forandringene vi har i vente og på hvordan snuppeliten reagerer:-)

Flere som tenker det samme, eller kanskje noen som kan dele litt erfaringer?:-)

Fortsetter under...

Vi er inne ivår første pp:-) Men det har vert påtenkt lenge:-)

Jeg ønsker meg inderlig en til jeg også, men tenker også mye på hvordan det kommer til å bli:-)

Har dere prøvd lenge?:-)

prøvd siden i høst.. men hadde en sa som viste seg å være graviditet utenfor livmoren.. så første pp etter det.. så derfor ikke bare spent på om vi lykkes men om vi klarer å plassere det på rett plass ;)

Det samme skjedde med meg på starten av året i fjord, men jeg gikk jo på pillen da så jeg visste ikke at jeg var gravid:-) Men legen sa at det va ganske normalt, så krysser fingrene for at spiren sitter på rett plass om det skulle gå:-)

Det går nok veldig bra, krysser fingrene for dere:-)

Annonse

16 januar.. tror jeg da.. litt usikker siden det er første pp etter alt sirkuset..

Blitt gravid veldig raskt første gang og sist gang også selvom det da gikk galt..

så håper at jeg er super-fruktbar denne gangen også ;)

Det håper jeg vi er også:-)

Har blitt gravid på p-pillen to ganger, hvor den ene resulterte i enherlig liten snuppe:-)

Men har også vert uforsiktig mange ganger uten resultat, så vi må bare vente å se:-)

Det hjelper ikke så veldi på å se alle som sliter her inne da, man innser jo at det ikke er noe sim salabim:-/

Vi har også nettopp startet prøvingen på nr2 :) Føles litt skummelt i kveld for nå har vi en skrikeunge som ikke vil sove. Når nr2 kommer må de dele rom et par år fra når minste er et år, det skal bli spennende :P

Men jeg vil ha to tette, så jeg håper det klaffer raskt. Sist ble jeg gravid i pp2 :)

Hvor gamle er deres barn? Vi har en gutt på 8mnd :)

mm.. helt enig.. man kan blit litt tullete i hodet av å være inne på forum.. første gangen måtte jeg tilslutt bare kutte det ut ble litt for mye, men håper jeg kalrer å holde hodet kaldt denne gangen.. for det er jo veldig allright å kunne følge hverandre og oppmuntre litt ;)

Man lærer jo veldig mye av å sitte på sånne forum :) Og kanskje man slipper å bli så skuffet når man vet at det kan ta tid :)

Vi har en liten jente på tre og et halvt :) Ble mor for første gang da jeg bare var 18 år, så vi har ikke hatt noe hastverk. Jeg har aldri ønsket meg tette barn, og når vi begynte så tidlig så har vi også tid til å kunne vente litt mellom :)

Blir spennende :)

Annonse

Vi har 2 og vurderer nr 3 om en stund. Jeg pleier og si at en er som en og to er som 2. Dobbelt av alt. 2 som har vidt forskjellige behov. Når du er ferdig å stelle en så har du en igjen. Når du har ryddet etter en har du en igjen. Når en har fått mat så skal en til ha mat... osv.. Men dobbelt slit og dobbelt glede. Har 18 mnd mellom våre 2 gutter. :)

Jeg er bare 23 selv, og samboeren min er 22, så vi har det jo ikke travelt, men jeg vil gjerne ha en til før jeg skal studere, for om jeg venter har jeg regnet ut at det blir 8år til det passer inn med småbarn igjen. Jeg har selv en storebror som er 9 år eldre en meg, også har jeg småsøsken i barneskolen, så jeg har på en måte vært enebarn. Tror barna får et bedre forhold til hverandre om de bor sammen over lengre tid. De minste søsknene mine har jeg aldri bodd sammen med, men de er heldigvis to så de har jo hverandre, og jeg ser at de har et veldig godt samhold :)

3-4år i mellom kan jo være greit på mange måter også da. Da slipper dere å ha to bleiebarn samtidig, også er jo de fleste rutiner på plass. Her blir de veldig tett, så jeg er spent på hvordan hverdagen blir med to barn i huset og en mann som er student :P

ja er 28 år så føler det er greit å få en til nå, og tror det holder med to for vår del.. håper lillegutten er bleiefri til sommeren, og forhådpentligvis kommer nr 2 til høsten ;) håper håper ;)

Her mangler vi bare å slutte med smukk om natten, men den skal gis bort til kaptein sabeltann i sommer:-) da er vi ferdig med alt sånt, og klare for å starte på nytt;)

En annen ting som gleder meg veldig er at snuppa maser litt om søsken og at hun er såpass stor at hun kan ta litt del svangerskapet:)

Er så rart å være i samme alder som andre i samme situasjon denne gangen, forrige gang var det f.eks 9 år mellom meg og neste mamma på barselgruppen vår:p

Følte det et par dager men så usikker igjen.. Blir litt tullete jakt på symtomer.. Har bare en erfaring fra før og det er jo ikke sikkert jeg får slike symptomer neste gang. Uff tikk takk...

Tikk takk, ja. Her føles det også som jeg stresser med å få nr.to.

To tette, takk :) Eller..relativt tette. Lillegutt er nå 1 1/2 år.

Det blir gøy å gi sønnen min en lillebror/lillesøster. (jeg har no bestillt meg ei lita pie, så håper no på lillesøster, jg da :) tihi )

Har tenkt litt av de samme tankene som deg hi, og urørt meg mest for sønnen min på litt over to år nå, hvordan han vil reagere når babyen kommer... Vi er inne i vår 2. Pp nå, er også bare 23. Men tror det blir bra uansett og håper spiren sitter like fort som den gjorde i 1. Pp. Etter st vi mistet ble vi mer overbevist om at vi ønsker en til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...