Gå til innhold

Høystol/tripptrapp stol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg sånn her at lillemann på 4,5 mnd alltid er våken når vi spiser middag. Har han sittende i vippestolen ved siden av oss ved bordet, men det ender alltid med at vi blir sittende med han i armene i løpet av måltidet. Da kommer det store spørsmålet. Når begynte dere å ha de i høystol ved bordet? Nå er han jo egentlig litt liten, men han er sterk og stabil når han sitter på fanget.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte først da lillemor ble 7 mnd og begynte å spise brødskive selv. Før dette var hun rett og slett for vinglete i tripptrappstolen vår (har ikke noe pute-innlegg eller slikt).

Skrevet

Dette lurer jeg også på, har jo hørt at de ikke skal sitte før de kan sitte selv, men i noen minutter støttet opp med f.eks pute/teppe? Blir jo det samme som å sitte i fanget eller? Vi har tripptrappstol med slik babybøyle, gleder meg til å ta den i bruk. Jenta mi er også veldig sterk men er bare 5 måneder enda og har ikke satt seg opp selv, men er det vanlig å vente helt til da?

Følger med på denne tråden jeg Petrine ;)

Skrevet

Vi begynte vel rundt 5,5-6 mnd tror jeg. Hun ville ikke sitte i vippestolen lenger- bare opp opp opp:-) Hun satt seg ikke opp selv på gulvet før 7 mnd ca men satt stødig en god stund før det. Når vi begynte med stol så var tripp trappen ikke den beste for henne. Hun hadde stor vinglemulighet i den. (men vi har ikke det babyinnlegget da..) Men anbefaler på det sterkeste IKEA stolen med brett foran. Koster ca 150 kr tror jeg og de sitter som støpt oppi der! Genial for baby å plukke med maten selv også på brettet og lett å vaske av. Skal man på besøk/tur er den også lett å ta med.. Tripp trappen står fortsatt i kjelleren her men tar den vel i bruk snart- lillemor er akkurat fylt 1 år :-) Og jeg tror ikke det er skadelig for baby og sitte stødig for seg selv til måltidene før de kan sitte selv da det er så kort tid det er snakk om. Men noen er mer fanatiske enn andre da....

Skrevet

Vi begynte å bruke høystolen fra IKEA (den som er omtalt ovenfor) da hun var et sted mellom 6 og 7 mnd. Genial stol, fordi barnet kan få litt småplukk på brettet foran seg. Sånn at vi får spist uten for mye mas:)

Tripptrapp stolen startet vi vel ikke med før hun var omkring 11 mnd. Først med bøyle, men tok den av ganske raskt fordi hun forsøkte å klatre over. Det skapte litt farlige situasjoner.

Skrevet

Vi har latt vår lille på snart 5,5 mnd sitte i tripptrapp-stolen (med bøyle og pute) fra hun var 5 mnd og begynte å smake på mat. Jeg spurte helsesøster (for hun setter seg heller ikke opp selv). HS sa at hun er såpass sterk og det er snakk om så kort tid (maks 15 min hver dag) at det ikke vil skade. Min sitter ellers lite. Bruker ikke vippestolen hver dag og hun sitter også lite i bilsete. Elsker å komme opp og sitte selv, og sitter kjempefint i stolen :-)

Skrevet

Takk for svar :)

Vil jo ikke være snakk om å sitte lenge, bare 10-15 min for dagen kanskje. Vi får se om vi prøver litt etterhvert :)

Skrevet

Vi begynte når han var 5,5mnd. Han satt ikke selv, men var altfor vill for vippestolen, ble nesten farlig å ha han der. :P Tror ikke det er farlig om det bare er 5-10min et par ganger om dagen.

Men det finnes jo et nyfødttillegg til tripptrappstolen, sånn at babyen kommer opp i bordhøyde. Kanskje det hadde vært noe?

Her så kom det setet litt for sent ut (hører egentlig ikke hjemme her, er bare innom pga kjedsomhet.. :P og se om jeg husker noe. hehe) Så jeg fikk ikke behov for det, men skal kjøpe det ved neste unge. :)

Skrevet

Hadde henne litt i tripptrappstolen i dag jeg når jeg skulle gi smaksprøve på avokado, gikk helt fint, hadde henne i bøyle og støttet opp rundt henne med teppe, virket som hun syntes det var stas å komme opp i høyden, satt bare i 5 minutter da er litt redd for ryggen hennes.

Skrevet

Vi får pøve i ettermiddag her å se hvordan det går :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...