Gå til innhold

anngående nedpress

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jenter! jeg er i midten av uke 36 og har i dag fått skikkelig nedpress... bare sånn plutselig,om jeg sitter eller står... uten kynner.

har di to siste dagene hatt oftere kynner enn ellers...

dette er 5 mann,og jeg har hatt tre styrt fødsler... er litt redd for at ting skal begynne uten at jeg på en måte er klar over det.. flere som har plagsomt med nedpress?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er ganske plaget med det... Skjer en del for tiden, men jeg er i uke 38+2 nå, så det er vel ganske naturlig nå.

Jordmor mente i dag at fødsel kan skje når som helst, men vet ikke om det kun var pga nedpress at hun sa det.

Hehe, var dessverre ikke mye hjelp i meg ;)

Skrevet

går bare å venter og venter her og... hehe ,teminen er ikke før 3 feb,men har fått di andre før...

Skrevet

Har hatt nedpress i fleire veker men har termin i dag.

Skrevet

Jeg har hatt nedpress siden uke 31 omtrent, og har fått sjekket livmorhalsen pga dette. Men alt ser fint ut, så det trenger (dessverre?) ikke bety noe.

Skrevet

Hvordan kjennes nedpress ut??

Skrevet

Jeg har hatt mye nedpress denne gang, og ante ikke va det var med de andre (lykke: man kjenner på en måte at hodet/ungen presser nedover.. det kan gå litt sånn ilning helt nedover skjeden.. vanskelig å forklare, men man skjønner hvor ungen skal ut for å si det slik;) ).

Det begynte vel i uke 34 hos meg, og da sa jordmor at bekkenmuskulaturen blir svakere for hvert svangerskap, så det kan ha sammenheng med det. Det er jo et modningstegn, men hun mente det ikke nødvendigvis hadde sammenheng med fødsel ila kort tid (er 3 uker siden nå). Men med mye kynnere og nedpress har de spurt om jeg har født før tiden før.. så kan vel være en sjanse for det for deg..?

Jeg er også litt redd styrtfødsel, og som du sier at det plutselig skal være mer i gang enn man rakk å få med seg.. men rier/vannavgang eller slimpropp -andre tegn enn nedpress, må jo til, så håper tegnene kommer tydelig nok! ( er nicket ditt gammelt forresten.. Hvis du venter nr 5 nå :) -effektiv! )

Skrevet

ja,gammelt nick:) har prøvd å bytte det før,men fikk det ikke til :P

ved alle tre gangene jeg har født har det vært full åpning når jeg ankom sykehuset og var der i fra 45-1.5t før babyen var ute... og føler ikke jeg kunne sagt i fra noe før om å dra heller... så er det dette med å ordne barnepass og diverse i tilegg og få hentet eller ventet på di.. hehe. får bare håpe det skjer at vi må dra på kvelden en gang,etter at di er lagt. skal til ul til mandag,så spennende hva di sier der..men ser mest på at han har det bra og vekt :)

Skrevet

Jeg var plaget med voldsomt nedpress fra rundt uke 30, og hadde åpning og var helt moden 4 uker før termin, men snuppa kom til termin og det var så langt det går an å komme unna styrtfødsel :) Ho styrta i så fall i skikkelig slowmotion ;)

Skrevet

Jeg har også nedpress til tider nå, er bare 29+5, så har nok ikke noe med at fødselen nærmer seg for min del ;) Er tredjemann forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...