Gå til innhold

Ammepute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med noen ammeputer med godt med fyll i? Har sett noen forskjellige i butikkene, mens syns alle virker så slappe på en måte, og at de ikke gir nok støtte.

Er ammepute noe man Må ha, eller klarer man seg helt fint uten?

Noen som har noen erfaringer å dele? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikkje ammepute forrige gong, gikk greit,men denne gongen fikk eg det til jul:) Var litt plaga med vond rygg, og då var det ugunstig om eg fikk dårlege sittestillingar under amming.

Veit ikkje kva merke det var eg fikk no(har den ikkje her, så kan ikkje skjekke). Den var i allefall nokså "fast i fisken" og eg likar den godt:)

Skrevet

Det er ikke noe man må ha! Hadde selv ikke, men hadde jeg fått en ville jeg ha brukt den. Isteden brukte jeg vanlige puter til støtte, men kun i starten til jeg fikk mer teken på det hele :)

Skrevet

Jeg fikk en første gang jeg var gravid, og brukte den faktisk som støtte for bekkenet når jeg sov. Ville nok heller ikke klart meg uten den under ammingen, fordi du får super avlasning i armene.

Ammeputen er igjen fremme, pga bekkenet, og kommer nok til å bruke den like mye denne gange (hvis ammingen går bra vel og merke).

Min er også en litt sånn slapp "banan", men det er fordi barnet skal plasseres på den. Så da er det dumt hvis den er for hard, slik at den ikke formes etter barnet.

Skrevet

hei.

jeg arvet masse til 1 mann, blandt annet en ammepute. Den har jeg aldri hatt bruk for, den har ligget i veien ulike steder så nå har jeg kvittet meg med den selvom jeg venter tredjemann hvert øyeblikk. Regner ikke med jeg kommer til å savne den nå heller. Jeg har ammet de andre 14 måneder hver, men har sittet i en god stol eller ligget og følt at en slik pute bare har vært bryderi.

dette er min erfaring, lykke til å finne ut hva som passer deg!!

Skrevet

Jeg tenker å prøve meg på en cozyfix ammepute denne gangen. Jeg hadde en arvet slapp banan sist ammeperiode, og den var til stor irritasjon!! Så nå vil jeg ha en ordentlig en :) Som gir meg den avlastningen jeg trenger i armer og skuldre :) Basta :D

Håper du finner ut hva som kan fungere for deg :)

Lykke til :)

Skrevet

hei

brukte ikke ammepute med nr 1 og det gikk fint,men da jeg brukte den med nr 2 tenkte hmm hadde jeg bare hatt sådan med nr 1 også,er veldig glad i den og ville ikke unnvære den med nr 3 heller

Skrevet

Har en ammepute som er ganske fast i fisken. Syntes den kanskje var litt vel full da jeg brukte den til nr 1, for den var litt vanskelig å forme. Likte derimot å bruke ammepute, så det gikk helt greit. Bruker den også nå som støtte for bekkenet om natten. Kommer til å bruke den til ammingen på nr 2 når han kommer.

Skrevet

Jeg har en sånn multirelax ammepute. Har brukt den i månedsvis pga bekkenplager, og klarer ikke sove uten den! Anbefaler den på det sterkeste. Koster vell 600kr, men absolutt verdt det. God og deilig ammepute som en kan bruke til " saccosekk" omtrent til babyen også:) Er sånt feste på som en fester fast baby i. Og så er den så søøøt, å myyk!:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...