Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

skrev dette innlegg som svar på et annet forum,men renkte at alle kanskje kan ha glede av det

Jeg har jobbet med bilstole og har vært gjennom flere bilstol kurs hos leverandøre osv.

Det sikreste er altid hvis du har isofix,da bilstolen så sitte fast i karroseriet på bilen.

Har du ikke isofix anbefaler jeg å kjøpe en bilstol med base,en av grunnene til dette er at du ikke behøver å montere stolen hver gang og undersøkelser viser at bilstolene blir festet feil 70 prosent av gangene,desuden er det vanskeligt å sette en base feil og den gir bedre støtte til bilstolen.

Ser mange skriver om at babyen detter forover å de velger derfor en stol med muligheten for at babyen kan legge mere ned og presser selv ofte settet enda litt ned,dette er det verste du kan gjøre,akta gracoen som noen skriver om har jeg selv og den har på siden en indikater der viser når bilstolen bli lagt for langt ned og ikke lengere er sikker.

Skal prøve å forklare dette på skrift,hvis bilstolen er plassert korrekt vil stolen ta hele impacten ved et sammenstød,men hvis du legger stolen litt ned vil babyens hode også bli ramt,et av de steder hvor de faktisk er mest sårbare,prøv selv ta en hånd bakfra og slå frem mot stolen der ser du forskjellen.

Når det gjelder det faktum at deres hode falder forover finnes der små puter man kan kjøpe og legge under hagen på den.

Uansett skal en baby ikke sitte for lenge i bilstol til å begynne med og når det gjeller stilling ligger de jo ikke flatt på ryggen inne i magen heller.

Snakk gjerne med fagpersonell i butikken,når dere kjøper bilstol og få hjelp til montering også,de fleste steder har personalet stor erfaring og kurser på dette.

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...