Gå til innhold

Er jeg gravid? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hallo alle sammen! :)

Håper noen kloke damer med litt erfaring kanskje kan gi meg svar på mitt uendelig lange spørsmål, som jeg skal prøve å gjøre kort.... ;)

Jeg har gått på pillen i mange år, men ble gravid i 2008 da jeg hadde glemt pillen. Resulterte i abort... Noe jeg aldri ville gjort, om jeg hadde visst hvordan jeg kom til å tenke etter noe år. Etter dette har jeg vært flink til å ta pillen, i frykt for å bli gravid igjen. Nå, 4 år senere har jeg igjen klart og slurve med pillene. Problemet er at jeg har tatt dem av og til, også kan det ha gått 3 dager hvor jeg har glemt de igjen (!). Jeg misstenkte at jeg muligens var gravid, men ettersom jeg gikk på pillen og sluttet da jeg fikk misstanken, fikk jeg en blødning. Da er spørsmålet... Kan jeg blø når jeg slutter på pillen, mens jeg er gravid? Er det mulig? Man har jo ikke eggløsning når man bruker ppiller, og er ikke dette da bare en "fake" blødning? :o

Jeg tok en test for 2 dager siden, som var negativ. Jeg husker følelsen av og være gravid, og er sikkert på at jeg Må være det nå. Jeg aner ikke når min egentlige mens skal komme, og når EL er. Bør jeg ta en ny test, og i såfall når?

Til info så har jeg en fantastisk mann, og skulle det vise seg at jeg er gravid så er det veldig velkommen, planlagt eller ikke.

Og hvis jeg ikke er gravid, når kan man begynne å prøve med tanke på at jeg nettopp sluttet på pillen?

Mye tanker, takker for alle svar :)

Endret av lillelux
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) jeg skal prøve å komme med mine erfaringer hvertfall:)

Jeg ble gravid på p-pilla med mitt første barn som nå er 1,5 år.

da hadde jeg hppet over en blødning med vilje og gikk rett videre til neste brett, men utover i brettet fikk jeg en rar mistanke om at jeg kanskje skulle skjekke at mensen faktisk kom som den skulle. Så da tok jeg pillefri uke..og dagene kom og gikk uten mens..ette en uke fraværende mens følte jeg meg veldig uvel og kjørte til apoteket etter g-test samme dag. Og den lyste jommen gravid mot meg!!

Så min erfaring er at blødningen ikke var tilstede i det hele tatt!

Siden testen også viser negativ så vil jeg anta at du ikke er gravid.

Skrevet

Hei:) jeg skal prøve å komme med mine erfaringer hvertfall:)

Jeg ble gravid på p-pilla med mitt første barn som nå er 1,5 år.

da hadde jeg hppet over en blødning med vilje og gikk rett videre til neste brett, men utover i brettet fikk jeg en rar mistanke om at jeg kanskje skulle skjekke at mensen faktisk kom som den skulle. Så da tok jeg pillefri uke..og dagene kom og gikk uten mens..ette en uke fraværende mens følte jeg meg veldig uvel og kjørte til apoteket etter g-test samme dag. Og den lyste jommen gravid mot meg!!

Så min erfaring er at blødningen ikke var tilstede i det hele tatt!

Siden testen også viser negativ så vil jeg anta at du ikke er gravid.

Takk for svar :) Tok en test igår, og både samboer og jeg syntes vi kunne ane en liiiiten utydelig strek nr. 2

Venter en ukes tid før neste test!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...