veivalg Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Hei. Er det noen som vet om det er vanlig å få avslag i IVF-pakkepris når man skal ha IVF-behandling ved en klinikk i Danmark og gjør alle gynekologiske undersøkelser her hjemme? En slik pakkepris inkluderer jo vanligvis all oppfølging direkte på klinikken for de pasientene som har mulighet å reise innom, men for oss andre som må gjøre alle undersøkelsene i eget hjemland betaler jo egentlig dobbelt opp for akkurat den biten. Hvertfall når man må benytte privat gyn. Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg vet at det beste er å spørre klinikken, men tenkte å lufte det her om det i det hele tatt er vanlig å spørre om slikt. Koster jo ganske mye dette her og føler jeg betaler mer enn jeg egentlig "bruker" nå som jeg går over til IVF og skal kjøpe en pakke på 3 forsøk. Det er jo ikke for å være smålig, men når man trenger 3-4 skanninger pr forsøk så blir det mye penger som jeg egentlig også har betalt klinikken i DK for å gjøre. Så derfor spør jeg
lykkeligalene Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Hei! Helt enig i at vi burde fått avslag, men har ikke opplevd det selv - brukte CFC. Opplevde at en av gynekologene som CFC anbefalte skulle ha ekstra betalt for å sende info til CFC. Typ 100 kr for å sende fax og 100 kr til for å ringe de. LOL! Spesielt! Å sende en e-post med skannet vedlegg koster meg 5 kalorier. Jeg syns du skal spørre - det høres jo helt legitimt ut å få avslag på prisen for oss som kommer fra Norge:) LA
veivalg Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2012 Takk for svar, LA Ja, det kan jo ikke skade å spørre i alle fall. Jeg skal bruke Triangelen nå etter å ha hatt 6 ins ved CFC. Skal til gyn i dag for å se om nedreguleringen er ok før sprøytestart med gonal-f. Spennende! Lykke til med tvillingene )
Håpefull38 Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Jeg spurte om det på CFC i sommer. Måtte ta en vannscan fordi slimhinna var så tykk at de vilkle se om det var noen cyster der. Sprøytet inn litt vann, og det hele var over på 1 min. De sa ingen ting om betaling da, men neste dag da jeg kom til innsett skulle de ha 2400 d.kr for det! Jeg måtte si at jeg trodde det hørte med i behandlingen, spesielt siden man ikke blir oppfulgt med UL under behandling der. Men fikk da til svar at de måtte svare tlf når vi ringte og så måtte de inn på data. Men jeg var ikke alene om å spørre om det, sa de. Jeg synes det er rått!!! De må da vel inn på data på alle sine pasienter for å oppdatere etter UL!
MissTaurus Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Jeg har også spurt om det, men fikk svar at det ikke var mulig å få dette billigere.
veivalg Skrevet 12. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2012 Takk for fine svar Jeg tror nok heller ikke at det er særlig sjanse for noe avslag nei. Som Håpefull skriver så mener de nok sikkert at så lenge de følger opp via mail og telefon, så går det ut på det samme.. Er vel bare å akseptere at dette her koster mye, og ikke tenke så mye mer på det. Har jo et veldig fint mål som jeg håper å nå til slutt tross alt. Var hos gyn i dag og fikk skuffende nyheter. Jeg var ikke så nedregulert som de ønsket og jeg skulle derfor slutte på Synarel, ha ny UL om 13 dager og så vil de sette meg på Suprefact injeksjoner. Huff.. trasig å ha sprayet uten nytte, og jeg som attpåtil hentet ut alt på resepten første gangen. Så nå har jeg jo en hel ubrukt flaske Synarel jeg antakelig ikke får bruk for. Jaja.. penger her og penger der. Bare til å legge det bak seg og se fremover. Det er jo tross alt veldig bra at de ikke gir grønt lys for hormonstimulering før nedreguleringen er perfekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå