Gå til innhold

Hva veier deres 8-9mnd gamle babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veide akkurat lillesnuppa her som er 9 mnd 18. januar til ca 8,5 kg. 2. november veide hun 8050 gr, så jeg ble plutselig litt bekymret for om dette ikke var nok vektoppgang??? Har dere noen synspunkter på dette? Skal på helsestasjonen i slutten av januar, heldigvis :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på 9mnd kontroll forrige uke og da veide jenta mi 7.8kg. På seks mnd kontroll veide hun 7 så har gått opp 800g på 3 mnd og det var helt fint iflg hs :)

Skrevet

Helt vanlig at de ikke har like stor vektoppgang når de kommer i denne alderen. De begynner jo å bli mer aktive.

Min jente blir 9 mnd 23 januar og hun er rundt 7,5-7,7 kg, tror jeg hverfall Ble sist veid på helsestasjonen i begynnelsen av desember og har bare veid henne på badevekta her hjemme etter det og den blir gjerne ikke helt pålitelig. Hun var forøvrig 6850 gr på 8 mnd kontrollen.

Her har hun hatt bare 100-400 gr vektoppgang pr måned de siste månedene, så hvis hun er så mye som badevekta viser, så er jeg fornøyd, for da har hun gått opp mer på en måned enn hun noensinne har gjort før.

Hun er plaget med magen(mistenker glutenintoleranse) og er lite aktiv enda da, så at hun ikke går opp i vekt begynner å bli bekymringsverdig her i huset. Men sånn ellers er det normalt :-)

Skrevet

Skal ikke på 9 mnd-kontroll med lillemor før i slutten av måneden, men på badevekten er hun rett over 10 kg.

Stor jente - men vekten har nesten ikke beveget på seg siden vi var på sen 6-mnd-kontroll i begynnelsen av november (var da 6,5 mnd og 9740 g). Så tipper hun totalt har gått opp en 300-500 g på de to månedene som har gått. Har strukket seg godt da, og har jo blitt veldig mye mer aktiv på denne perioden.

Skrevet

Min jente pleier nesten ikke å gå opp noe mye, maks 200gr i mnd..hun er ikke så veldig aktiv heller enda, ligger mest på magen på det samme stedet. Men jeg har veeeeeldig høy forbrenning, og er selv veldig slank; så bekymret er jeg ikke da maange fagfolk har sagt at det nok ligger i genene:)

Kanskje det samme gjelder dere? :)

Skrevet

....hun var forresten 7,7kg og 70 cm på 8 mnd kontrollen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...