Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Hvordan er dette, når man søker om kontantstøtte? Kontantstøtte er jo noe man får fra NAV fordi ungen ikke er i barnehage, og det står i søknaden at man kan motta kontantstøtte for å få være mer hjemme med barna og får penger for å ha råd til dette. Når man da skal ha ungen hos dagmamma - som jobber svart i tillegg, så er vel dette ulovlig? Er det mange som gjør det sånn? Kan man bli tatt? Hva skjer da isåfall?
Petrine +spire=❤ Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Å motta kontantstøtte mens en har barnet hos dagmamma er ikke ulovlig, men Å benytte svart arbeidskraft er det.
C.L.H85 Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Mange som benytter seg av dagmamma svart Er nok vanskelig å ta noen på det vil jeg tro ? I såfall må vel en representant fra nav komme innom jevnlig for å sjekke at du virkelig er hjemme med barnet ditt??
Petrine +spire=❤ Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Vet om flere som har blitt tatt for å jobbe som svart dagmamma...De har blitt meldt av folk som ikke syntes noe om det.. Har selv jobbet som dagmamma i mange år, men da som hvit Da får også foreldre trekke fra foreldrebetaling på skatten
maxim Skrevet 14. januar 2012 #5 Skrevet 14. januar 2012 du får beholde kontaktstøtta når du har dagmamma... den forsvinner kunn om barnet begynner i barnehagen... den går som en betaling til barnehagen sånn at du betaler mindre
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 15. januar 2012 #6 Skrevet 15. januar 2012 http://www.nav.no/Familie/Kontantst%C3%B8tte/Kontantst%C3%B8tte/Kontantst%C3%B8tte+til+sm%C3%A5barnsforeldre.1073749154.cms Her kan du lese
beccis'en Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 Noen som vet hvordan reglene er ved kontantstøtte er når far tar ut gradert permisjon 50%? da vil han være hjemme 50%, så må jeg være hjemme resten. Altså får han 50% foreldrepenger fra NAV. Har vi rett på kontantstøtte da? Eller får vi ikke før han er ferdig med permisjonen?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 Noen som vet hvordan reglene er ved kontantstøtte er når far tar ut gradert permisjon 50%? da vil han være hjemme 50%, så må jeg være hjemme resten. Altså får han 50% foreldrepenger fra NAV. Har vi rett på kontantstøtte da? Eller får vi ikke før han er ferdig med permisjonen? Man kan fint få kontantstøtte og permisjonspenger samtidig. Eneste kravet for kontantstøtte er at barnet er over 1 år og ikke er i barnehage med statsstilskudd..
beccis'en Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Takk for svar. Tolket det som stod på NAV.no feil. Gjaldt visst adopsjon:). *lettet*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå