Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er dette, når man søker om kontantstøtte? Kontantstøtte er jo noe man får fra NAV fordi ungen ikke er i barnehage, og det står i søknaden at man kan motta kontantstøtte for å få være mer hjemme med barna og får penger for å ha råd til dette. Når man da skal ha ungen hos dagmamma - som jobber svart i tillegg, så er vel dette ulovlig? Er det mange som gjør det sånn? Kan man bli tatt? Hva skjer da isåfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å motta kontantstøtte mens en har barnet hos dagmamma er ikke ulovlig, men Å benytte svart arbeidskraft er det.

Skrevet

Mange som benytter seg av dagmamma svart ;) Er nok vanskelig å ta noen på det vil jeg tro ? I såfall må vel en representant fra nav komme innom jevnlig for å sjekke at du virkelig er hjemme med barnet ditt??

Skrevet

Vet om flere som har blitt tatt for å jobbe som svart dagmamma...De har blitt meldt av folk som ikke syntes noe om det.. Har selv jobbet som dagmamma i mange år, men da som hvit :) Da får også foreldre trekke fra foreldrebetaling på skatten :)

Skrevet

du får beholde kontaktstøtta når du har dagmamma... den forsvinner kunn om barnet begynner i barnehagen... den går som en betaling til barnehagen sånn at du betaler mindre

Skrevet

Noen som vet hvordan reglene er ved kontantstøtte er når far tar ut gradert permisjon 50%? da vil han være hjemme 50%, så må jeg være hjemme resten. Altså får han 50% foreldrepenger fra NAV. Har vi rett på kontantstøtte da? Eller får vi ikke før han er ferdig med permisjonen?

Skrevet
Noen som vet hvordan reglene er ved kontantstøtte er når far tar ut gradert permisjon 50%? da vil han være hjemme 50%, så må jeg være hjemme resten. Altså får han 50% foreldrepenger fra NAV. Har vi rett på kontantstøtte da? Eller får vi ikke før han er ferdig med permisjonen?

Man kan fint få kontantstøtte og permisjonspenger samtidig. Eneste kravet for kontantstøtte er at barnet er over 1 år og ikke er i barnehage med statsstilskudd..

Skrevet

Takk for svar. Tolket det som stod på NAV.no feil. Gjaldt visst adopsjon:). *lettet*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...