Gå til innhold

overgang fra cerazzete til yasmin.... noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan man bare hoppe rett over midt i ett brett?

er man sikker fra dag 1?

Skrevet

Du kan gå inn på felleskatalogen.no og søke på cerazette der.tror det kommer opp at du kan velge pakningsvedlegget. Eller evt.kan du søke på yasmin.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å fullføre et brett med Cerazette først. Evt ta Yasmin i de dagene du skulle tatt Cerazette og så sukkerpillene/evt tablettfri uke. Det blir veldig kluss i blødnings systemet om du hopper over sånn uten videre. Men du er sikker fra dag 1 ja.

Skrevet

Du kan slutte når som helst med Cerazette, dette er et gestagenpreparat. Du kan også starte med p-piller når som helst, men dersom du starter i løpet av de første to dagene av menstruasjonen, er du sikker fra første dag. Hvis ikke bør du bruke tilleggsprevensjon første uken.

Skrevet

jeg har ikke fått mensen tilbake etter fødsel (9 mnd siden) og det er ikke noe opphold på cerazette pillene...

legen mente jeg ikke hadde mensen pga cerazette.

Skrevet

Det kan godt være du ikke har mensen pga Cerazette ja, det er ganske vanlig med rene gestagenpreparater. Samme som for p-sprøyte, spiral osv..

Men det er jo også mange som ikke har fått tilbake mensen 9 mnd etter fødsel uansett

Skrevet

Da ville jeg gått rett over fra Cerazette til Yasmin men brukt annen prevensjon i en uke.

Skrevet

jeg har nylig sluttet på yasmin, da min lege frarådet bruk av denne grunnet for mange blodpropp-tilfeller ved bruk av denne pillen....anbefaler deg å spørre legen din om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...