Venter Bølle nr.2:) Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Hei Noen av dere som har skaffet bæresjal/slynge eller sele til lillebabyen? Hva falt dere ned på i såfall? Noen erfaringer og/el anbefalinger? Brukte såvidt babybjørn til storesøsteren, men har lyst å prøve på sjal denne gangen...
Mininni Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Hei, jeg hadde tricotslen (langt elastisk sjal) på nr 1, funket kjempefint bortsett fra at det var vanskelig å få det på med nyfødt/spedbarn synes jeg. Så nå har jeg i tillegg fått meg ringslynge, som da skal være enklere å ta på, har jo ikke prøvd ennå, men erfaringen med nr 1 er i alle fall at det å bruke sjal o.l. er veldig bra - plutselig får man to hender ledige, ikke bare en hånd, for eksempel! Og var veldig ok for å få henne til å sovne.
:) liris Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 Hei, da poden vår fikk kolikk fikk vi tips om å kjøpe bæresjal av noe slag. Valget falt på Meitai. Dette er enkelt å knyte og kan brukes fra noen uker gammel til 2-3 år (da på ryggen). i tillegg har det en liten sove"hette" som tas over hodet når babyen sovner, for å skjerme litt. Som sagt over er det veldig kjekt å ha to hender fri, og man blir veldig sliten av å bære et barn i armene (da i forhold til kolikken) over lang tid. Men i tillegg brukte vi maitaien mye istedenfor vogn.. som f.eks når vi skulle i butikker, gå turer osv. Veldig kjekt å ikke drasse på vogna hele tiden. Og var det noen vanskeligheter med å få den lille til å sovne var det bare å bruke selen, tusle rundt eller ta noen gode og rolig knebøy til han sovna... og nei, han ble ikke avhengig av den for å kunne sove
Nummer tre <3 Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Vi har beco Butterfly.. Den er veldig ergonomisk i forhold til ryggen og MYE mer behagelig å ha på enn baby bjørn.. Den har nyfødt innlegg man kan sette inn og ellers passer den opp til 2-3 åringer også.. God kvalitet.. Jeg prøvde elastisk bæresjal sist også, men syns det var vanskelig å få til på nyfødt.. Ser for meg at ringslynge kanskje er lettere på de minste??
Underveis --> Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Ville ikke brukt slynge. Den sitter ikke godt nok fast, synes jeg. Blir som å ha på seg en vugge som dingler under deg når du bøyer deg fremover. Jeg brukte elastisk bæresjal til Storebror, og syntes det var verd sin vekt i gull! Kjøpte etterhvert et par Mei Tai, men brukte ikke de så mye. Blir litt varmt og klamt utover sommer'n, så da ble det mest vogn. Blir bæresjal denne gangen også. Storebror er født i mars, og Lillebror kommer nå i februar, så jeg bærer innendørs. Synes det rett og slett er fantastisk! Storerbror var veldig glad i kroppskontakt, og var overhode ikke en baby som sovnet av seg selv, så her var det genialt å kunne ha begge armene fri. Utpå våren var det også utrolig behagelig å kunne stræppe ham fast og gå tur i skog og mark. Jeg hadde ingen problemer med å få det til å fungere på ham helt fra nyfødt som jeg ser flere her sier de hadde. Han eeeelsket å ligge der, og etter en måneds tid så ble han stille idet han skjønte han skulle oppi sjalet ;-) Veldig flott WOW-faktor overfor besteforeldrene ;-) Anbefaler instruksjonsvideoene til Tettinntil.no. Kluet er å stramme det virkelig godt!
3 gleder Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Har hatt babybjørn med begge mine, og den har vært mye brukt! Kjøpte også et baresjal av typen tricotslen med nr to for han hadde mye vondt i magen og måtte bæres mye. Han lå veldig fint i den, brukte den fra nyfødt. Litt vanskelig å ta av og på synes jeg, men brukte den mest hjemme. Fornøyd med den også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå