♥ Min engel ♥ Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Hei Nå nærmer snuppa seg 3 mnd (søndag). Hun har de siste dagene omtrent spist opp hele hånden sin eller fingrene sine. Den er i munnen konstant. Hun har i hele dag også virket utilpass. Ikke sånn mega skriking men generelt mye klaging og skal helst være bli bært eller sitte på fanget hele tiden. Men har ikke gått ut over noe nattesøvn, sover godt om natten. Men er jo litt slitsomt på dagtid når hun er en baby som kun sover halvtimesdupper 1-3 per dag, og da i tillegg skal bli bært hele tiden. Så håper jo det evt er tenner eller kanskje noe annet? Kanskje det bare er en periode ved 3 mnd alder, noen som vet? Takker for svar
Babyønske �� Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Det _kan_ være tenner. Men at de konstant har hendene i munnen i den alderen er helt normalt, og har sjelden noe med tenner å gjøre.
chrisa78 Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 jenta mi er også sånn fra hun var ca 3mnd kom masse sikling,gnaging,perioder med feber og hyppige bæsjebleier...hun er snart 5mnd og like ivrig på ting inn i munnen,kjenner tydelig klumper men ingen tenner enda eldste var også sånn og fikk den første tanna rundt 8mnd
♥ Min engel ♥ Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2012 Ja er veeldig mye sikling her også, hvis jeg glemmer å ta på siklesmekke må jeg bytte hele bodyen noen ganger Hehe.. Så da kan det være hun vil holde det gående da, i og med at din baby er 5 mnd og holder på slik enda og gutten din som ikke fikk frem tannen før 8 mnd. Har ikke sett skikkelig inni munnen hennes, hun blir så sint så vet ikke om det er "klumper" der
81-Mamma<3<3 Skrevet 9. januar 2012 #5 Skrevet 9. januar 2012 Mi jente på 3 md er også slik! Du kan jo putte inn en finger, da kjenner du jo litt hvordan det ligger ant husker fra forrige gang at biteleker ble populære fra 3 md alderen! Her fikk første mann første tann ved 4 md alder. Så er godt mulig det er tenner som presser seg frem, men det kan jo ta litt tid før de kommer.
abella Skrevet 9. januar 2012 #6 Skrevet 9. januar 2012 Alle babyer begynner å putte hendene inni munnen ved 3 mnds alder, uavhengig av om de får tenner da eller ikke. Ved 4 mnds alder begynner de å putte gjenstander inni munnen. Dette er fordi munnen er det viktigste sanseorganet til babyene og de bruker derfor munnen til å utforske hendene og gjenstander de går tak i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå