to til tre Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Leste i et annet nettforum at de skal ha 5-600ml per dag fra de er 6mnd? Er ikke det veldig mye? I så fall ligger vi veldig langt etter! Ammer natt/morgen og kveld, og i tillegg vann til alle måltider, men det blir ikke allverdens med vann. Derfor har vi begynt å gi ca 150-200ml mme midt på dagen. Tror ikke det er så mye melk igjen i puppen lenger, så er nok ikke allverdens han får der heller....
Babyønske �� Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Jeg har gitt min jente, nå 8 mnd, mme i tillegg til amming fra hun var 5 uker. Har klart å amme litt helt til nå, men nå ser det ut til å være slutt. Hun har fått 300-350 ml mme i lengre tid nå. Og jeg teller på knappene om hun skal få litt mer nå som ammingen er slutt. Jeg føler hun skulle hatt litt mer, men holder igjen fordi helsesøster mener hun ikke trenger noe i det hele tatt(hun skjønner nok ikke helt hvor lite melk jeg har hatt selv). Der er jeg veldig uenig med henne, for jenta mi har gått dårlig opp i vekt hele veien, og jeg mener hun må få den næring hun kan få. Og da syns jeg ikke det blir riktig at hun kun skal få vann å drikke fra nå og til hun er 1 år. Så mye som 500-600 ml pr døgn kommer jeg nok ikke til å gi da, kanskje opp mot 400 ml.
C.L.H85 Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 Husk at det er melk i grøt også Det sa helsesøster til meg. At grøten er medberegnet som melkemengde
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 Mini her får ikke så mye mme. Blander mme i grøten da så det blir 2x150 ml Og en flaske når hun skal sove på kvelden 150 ml. Det er 450 og hun har ikke fått mer enn det siden hun var 6 mnd og begynte å spise fast føde for fullt. Hun sover til 9 hver morgen og legger seg 18 så er begrenset hvor mye hun klarer å stappe i seg på de timene. Blir vel akkurat 4 måltider innimellom 5
C.L.H85 Skrevet 9. januar 2012 #5 Skrevet 9. januar 2012 Husk at det er melk i grøt også Det sa helsesøster til meg. At grøten er medberegnet som melkemengde å da tenker jeg på sånn som blandes ut med vann
oslo37 Skrevet 9. januar 2012 #6 Skrevet 9. januar 2012 Det her lurer jeg også på. Sluttet å amme for en uke siden da sønn på snart 9 mnd var helt uinteressert og jeg begynte å jobbe. Vi får i ham kanskje 200-300 ml MMe per dag pluss ca 4 dl grøt. Han spiser masse og drikker 2-3 dl vann om dagen også. Men er det nok melk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå