Gå til innhold

SA resultat i dag :( - prøve igjen?

Bjolbasse

Anbefalte innlegg

På en vaginal ultralyd i dag, fikk jeg vite at jeg hadde hatt en SA. Skulle vært i uke 6 nå, men den lille reken var altså bortevekk. Veldig trist, men dette var første forsøk etter bare en mnd med prøving.

Hvor lenge bør man vente til man prøver igjen? Er det noen av dere som har hoppet rett i det og blitt gravide etterpå? Vi har veldig lyst på barn, og lurer på om vi bare skal starte på igjen.

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg ble gravid på rappen etter min siste ufrivillige abort (jeg har dessverre opplevd tre), og det svangerskapet varte i 40 fullgåtte uker! :)

Forskning viser at det er ingen fysisk grunn til å vente med å bli gravid igjen etter en ufrivillig abort, risikoen for en ny spontanabort er ikke høyere om kvinnen raskt blir gravid igjen (Kilde: http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/spontanabort-2654.html). Med tanke på psykiske faktorer kan det likevel i mange tilfeller være hensiktsmessig å utsette svangerskapsprøvingen noen menstruasjonssykluser.

Så hvis du føler deg sterk nok psykisk, og du og mannen din er klar for å forsøke på et nytt svangerskap, er det bare å kjøre på. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...