Gå til innhold

Mengde middagsmat snart 7 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten spiser to fulle måltider med grøt (til lunsj og kvelds). Innimellom der får han middag som jeg lager og litt fruktmos, tipper det går ned ca 1 dl middag (litt ulike grønnsaker og kylling eller laks) og en spiseskje med fruktmos.

Hvor mye spiser deres småttaser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Frøkna her er strax 7 måneder. Hun får en flaske med 200ml mme på morgenen. Neste måltid består av grøt + vann og litt fruktpure. Så er det nesten et fullt middagsglass + vann. Nest siste måltid består av en halv porsjon grøt + 135 ml mme. (Blir full porsjon snart) Rett før sengetid en flaske med 230ml mme. Ca 3 timer mellom hvert måltid. Sliter med å få henne til å drikke vann da, så har hatt noen dråper med litt fruktjuice i vannet noen ganger. Da drikker hun som bare det. Skal ikke gi meg med vannet altså.

Skrevet

Når hun var 7 mnd spiste hun tilsvarende 1/2 middagsglass(med hjemmelaget middag). Nå er hun 8 1/2 mnd og spiser tilsvarende 2/3 middagsglass.

Ellers har hun siden hun var 7 mnd også hatt et måltid med brødskive, samt 2 grøt måltider.

Skrevet

Mitt lille gull spiser nesten et fullt glass. Han er 7 mnd. PS synes det er så mange her inne som gir så mye fast føde i 6-7 mnd alder. Begynte med smaksprøver 4-5 mnd og introdusert et måltid av gangen. Nå er vi oppe i 3.

Skrevet

Ved 7mnd spiste lillemor det som tilsvarte rett i underkant av 1/2 middagsglass (får hjemmelaget). Nå ved 8,5 mnd spiser hun mellom 2/3 og 1/1. Hun spiste 4 måltider med fast føde fra rundt 7 mnd - vi hadde tenkt å ta det rolig, men lillemor viste tydelig at hun ønsket mer mat, så da ble det sånn :-)

Skrevet

Min spiser i underkant av et halvt middagsglass eller tilsvarende hjemmelaget. Spiser tre måltider om dagen - brødskive, middag og grøt til kvelds. 7,5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...