Dossa :) Skrevet 10. januar 2012 #26 Skrevet 10. januar 2012 Hahaha Lillefie *smiler* Opphisset......jeg skjønner så godt hva du mener. Har det slik nå jeg også. Er nok fordi jeg veit at jeg har en dobbel pergo på lur *smiler* Men denne siste enkle skal gjøre susen *juhu* Dette blir bra snuppa :) Gleder meg til aksjelegginga starter for fullt *gliser*
Fiemamma Skrevet 10. januar 2012 #27 Skrevet 10. januar 2012 Åj sÅ bra at du fikk hjelp med en gang Jeg hadde en kjemisk i pp 4 og pga 2 tidligere aborter sÅ ble jeg veldig engstelig og nesten litt panisk. SÅ da ringte jeg alt og alle for Å høre om noen kunne ta meg pÅ ul slik at vi kunne fÅ ro i oss om den fortsatte Å utvikle seg eller ikke. Fikk da beskjed fra privat klinikk at de mÅtte ha henvisning fra lege.. Kanskje det ikke var privat likevel, mulig jeg har misforstÅtt noe. Jeg skulle iallfall gjerne begynt allerede nÅ Å sjekke om alt var normalt om jeg kunne. Da er det sikkert offentlig du har ringt. Man trenger ikke henvisning til privat
Dossa :) Skrevet 10. januar 2012 #28 Skrevet 10. januar 2012 Så skummelt det var å lese om at du kunne mistet livet hvis du ikke hadde tatt helsa i di i egne hender Lillefie. Godt at du fikk hjelp nå vennen Dobbel pergo, spennende. Det SKAL bli en spire nå *smiler*
Fiemamma Skrevet 10. januar 2012 #29 Skrevet 10. januar 2012 [quote name=Dossa ' timestamp='1326211287' post='143923541] Hahaha Lillefie *smiler* Opphisset......jeg skjønner så godt hva du mener. Har det slik nå jeg også. Er nok fordi jeg veit at jeg har en dobbel pergo på lur *smiler* Men denne siste enkle skal gjøre susen *juhu* Dette blir bra snuppa :) Gleder meg til aksjelegginga starter for fullt *gliser* Hehe! Ja, jeg håper bare jeg greier å oppføre meg og ikke bli for humørsyk slik at min kjære får lyst til å legge aksjer da Ikke sikkert det er like hyggelig å ligge med et lemen som griner fordi hun slo på Cæsar ett minutt for sent, osv Har lest at det koster 84 kr for en "pakke" enkel pergo? Lurer på hva jeg må ut med..
Dossa :) Skrevet 10. januar 2012 #30 Skrevet 10. januar 2012 Lillefie, jeg betalte 84kr for en pakke med pergo *smiler* Ingen pris det med tanke på at det gir oss en baby :)
Fiemamma Skrevet 10. januar 2012 #31 Skrevet 10. januar 2012 Ja, jeg har aneurysme på hovedpulsåra midt inni hjernen (utposning på 2 cm). Det er dette som fører til hjerneblødnig når de sprekker. Oppdaget det helt tilfeldig da jeg tok en MR fordi jeg dro til legen etter et år med plagsom svimmelhet (som viser seg å ikke ha noe med aneurysmet å gjøre). Symptomsfri og livsfarlig sykdom. Det eneste som er av symptom er at den venste pupillen min er større enn den høyre fordi aneurysmet presser på synsnerven. Det viste seg at det var så komplisert tilfelle at ikke en av verdens beste hjernekirurger turte å operere, i frykt for at jeg skulle stryke med. Det ble derfor et valg jeg måtte ta selv; gå ubehandlet og dø av hjerneblødning som ville komme før eller siden, eller risikere operasjon, med ørliten sjangs for survival.. Jeg tok det siste, for da visste jeg at jeg hadde en sjangs i allefall (opererte sommeren 2009). Og her sitter jeg da, med feiteste arret fra panna og ned mot øret, deformert kranie og en titanklips rundt utposningen HAHA, er det mulig!!? Var på sjekk i sommer. Det viser seg at den ikke er helt tett, men hvis den ikke har vokst innen 3 år så er jeg altså frisk Jadda!
lille +gutt Skrevet 10. januar 2012 #32 Skrevet 10. januar 2012 okei da ska æ sjekk litt ut her oppe, vi har jo dårligere tilbud enn dokker i storbyan Ja det koste å lag baby, her går det ca 400- 500 kr i mnd te det. Men nu har æ funnet ebay :D
Fiemamma Skrevet 10. januar 2012 #33 Skrevet 10. januar 2012 Siden jeg skal ta dobbel, blir det 170,- ca. da? Det er jo 50 mg tabbiser, så må ta to 50 mg per dag.
Dossa :) Skrevet 10. januar 2012 #34 Skrevet 10. januar 2012 Herregud Lillefie, du er ei tøff jente Fikk en tåre i øyekroken da jeg leste innlegget ditt snuppa. Du skal leve til du blir ei gammel dame med mange barnebarn rundt deg *smiler*
Fiemamma Skrevet 10. januar 2012 #35 Skrevet 10. januar 2012 Ja, denne jenta har fått lært om livet den harde måten i ung alder gitt Men tror jeg klarte meg sånn at jeg skal få bli mamma en gang og bestemor Jeg skal skyte ut egg fra eggstokkene med denne pergoen, ååååh dette er så spennende at jeg blir tullete!
Ariel_86 Skrevet 10. januar 2012 #36 Skrevet 10. januar 2012 Da er det bare for meg å bestille time til legen, og se hva det er:) Uff lillefie, hva du har gjennomgått! Du virker som et sterkt menneske som står på det er kjempe bra, du bør være stolt av deg selv<3 Jeg har ingen barn fra før av, men sambo har en nydelig gutt på 11:) så jeg føler meg veldig heldig som får lov til å være en del av livet hans:) ellers er jeg 26 år (om ikke så lenge).
Fiemamma Skrevet 10. januar 2012 #37 Skrevet 10. januar 2012 Ja, jeg har blitt stø som et fjell Tusen takk for koselig svar på åpenheten Så bra at du trives, håper det blir din tur om ikke lenge Ariel_86! Har begynt aksjelegginga nå vi, tihi! Føler meg i såpass fin form noen timer at jeg greier å slappe skikkelig av og nyte kjæresten litt <3 Tok en velfortjent dusj med herlige Lush såper og der sto det en og banket på dusjdøren gitt, heheh!
Dossa :) Skrevet 10. januar 2012 #38 Skrevet 10. januar 2012 Ariel, så deilig å høre at du tar imot din manns sønn med åpne armer *smiler* Det for mange jeg kjennet som ikke viser noe kjærlighet eller omsorg for sin partners barn. Det er så trist, så derfor blir jeg glad for at du er ei av de som vil dele din kjærlighet om omsorg med andre veldig bra! Lillefie, godt å høre at formen er god innimellom *smiler* Også får dere også kost litt sammen *knis*
Mesterfruen Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #39 Skrevet 10. januar 2012 så kjekt å lese at alle har det bra. hurra!!! I dag har dagen min vert bobbob.. jeg kan vel si først at jeg er 22 og sambo 23, har vert uten prevensjon i 2 år. jeg gikk til gyn i sommer pga en blindtarmbetenelse som sprakk da jeg var liten og har fått vite at jeg da muligens kunne risikere at det hadde skapt arrvev på eggleder.. svaret jeg fikk fra gyn var at jeg hadde PCOS eller ihvertfall noe lignende. har for mye av de manlige kjønnshormon og for lite av et annet. og dermed begynte jeg på pergo (liker best å kalle det prego;)) har nå gått på pergo i 3 prøveperioder og er klar for nr 4. er i pp 13. så back to my day.... fikk et lite sammenbrudd her med sambo. måtte felle noen tårer. Er så sliten av å prøve. er sliten av å """"må ha sex"""". er egentlig sliten av alt. jeg er hjemmeværende men leter etter jobb, og tar noe skole på internett. har forresten også ei venninde som ble gravid "me et uhell" som sliter litt på meg også. hvorfor skal jeg slite, når andre bare lukter på hverandre og blir gravid. det er meget frustrerende til tider.. det er ikke meningen å dra ting litt ned. men er grådig nede i dag.. og måtte bare blåse ut.. beklager for langt innlegg.
lille +gutt Skrevet 10. januar 2012 #40 Skrevet 10. januar 2012 Ingen grunn til å beklage lillemeto det er jo derfor vi er her, nettopp for å kunne prate, sørge, klage og glede oss med disse jentene som aldri blir lei av å prate om planlegging trøst deg med at når man er lengst mulig nede er det kun en vei igjen og det er opp... Dagen i morgen blir nok bedre
Ariel_86 Skrevet 10. januar 2012 #41 Skrevet 10. januar 2012 Lillemeto: skjønner veldig godt at det er frustrerende, har selv kjent at det ofte føles veldig urettferdig. Tror det er ganske normalt for oss prøvere og dette litt ned i kjelleren iblant. Veldig bra at du tar kurs på Internett, tror det kan være lurt å ha litt å drive på med mens man prøver, ellers kan dagene og pp bli veldig lange. Trenger ikke unnskylde deg, derfor vi er her, slik at vi kan oppmuntre, klage og støtte hverandre:) Takk jenter det var hyggelig tilbakemelding fra dere:) Dere får sove godt:) har fortsatt en del timer igjen til jeg finner sengen:)
Amedillo Skrevet 11. januar 2012 #42 Skrevet 11. januar 2012 Heisann alle Melder meg inn her jeg Inne 5 PP nå. (velger å ha:) en god følelse for denne PP Lykke til alle sammen! Mandag, 06.02 -Lykke-Liten- 8 pp - Dossa, 18 pp - LilleFie 8pp dobbel pergo ********** Tirsdag, 07.02 - Lillemeto ********** Onsdag, 08.02 - ********** Torsdag, 09.02 - Ariel_86 11 pp ********** Fredag, 10.02 - ********** Lørdag, 11.02 - ********** Søndag, 12.02 - Amedillo ********* Gravid - ************************ Inn i en ny PP ipb.global.registerReputation( 'rep_post_143923471', { domLikeStripId: 'like_post_143923471', app: 'forums', type: 'pid', typeid: '143923471' }, parseInt('0') );
Bergen87 Skrevet 11. januar 2012 #43 Skrevet 11. januar 2012 (endret) Heisann! Har lest igjennom tråden, og velger å melde meg her. Noen sterke innlegg innimellom her. Tøft å høre hvordan andre har det. Litt usikker på om ikm faktisk er i uke 6, kan være den er i begynnelsen av uke7, men her var så mangen flotte jenter/damer, så tror vi kan ha det litt hyggelig sammen. Jeg føler veldig mye det samme som mangen andre her inne, ihht venting og såkalt "pliktsex". Hadde aldri trodd at det skulle ta tid å bli gravid, folk blir jo gravid i hytt å pine, men man får sjeldent høre historien bak, før man faktisk begynner å prøve selv. Da dukker plutselig mangen historier opp, og man skjønner fort at TING TAR TID! Spesielt når man ønsker det så høyt. Alle som blir gravid "ved et uhell", har kanskje ikke ønsket det fra før av, og har ikke trengt denne planleggingen som mangen av oss nå er blitt vandt med.... Ble litt mye nå, men godt å få det ut Mandag, 06.02 -Lykke-Liten- 8 pp - Dossa, 18 pp - LilleFie 8pp dobbel pergo ********** Tirsdag, 07.02 - Lillemeto ********** Onsdag, 08.02 - ********** Torsdag, 09.02 - Ariel_86 11 pp ********** Fredag, 10.02 - ********** Lørdag, 11.02 - ********** Søndag, 12.02 - Amedillo -Bergen87 ********* Gravid - ************************ Inn i en ny PP Endret 11. januar 2012 av Bergen87
Dossa :) Skrevet 11. januar 2012 #44 Skrevet 11. januar 2012 Velkommen Bergen 87 her er vi en god gjeng med herlige jenter :) Dette er uka vår jenter. For det har jeg bestemt *smiler*
Dossa :) Skrevet 11. januar 2012 #46 Skrevet 11. januar 2012 Lillemeto, det er lov å gråte vennen godt du har en mann som er der for deg i alle stunder, gode som dårlige. Også må du ikke glemme jentene her i denne uka vi er her for hverandre. Er så herlig å kunne dele tanker og følelser med hverandre
Fiemamma Skrevet 11. januar 2012 #47 Skrevet 11. januar 2012 Hei jenter Lillemeto: du er ikke ego, blås det ut så mye du orker for min del, det er det vi er her for kjære deg Håper dagen i morgen blir bedre for deg, det kan bare gå en vei når man er langt nede, og det er oppover, aldri glem det. Velkommen til de andre prøverne, måtte hell og lykke være med dere også! Selv har jeg vært og tatt de blodprøvene i dag, kjøpt pergo, magnesium og nytt glass med folat. Det var 2 for 1 på kosttilskuddene, så fikk folaten gratis, weehee! Endo-pasienter blir anbefalt magnesium som smertelindring, så skal prøve på det, samtidig som den letter humøret litt. Mamma ble mildt sagt forbanna når jeg sa jeg hadde spist 6 Ibux på et døgn nå. Men skal ikke ta fler, jeg klarer faktisk å stå ut smertene etter det første døgnet i syklusen, hurra for meg og klapp på skuldra! Utrolig hvor varmeflaska hjelper og! Fått cd'er i posten og stua er fylt med magisk og rar drømme-seg-bort-musikk <3
Julestrømpa Skrevet 11. januar 2012 #48 Skrevet 11. januar 2012 Mandag, 06.02 -Lykke-Liten- 8 pp - Dossa, 18 pp - LilleFie 8pp dobbel pergo ********** Tirsdag, 07.02 - Lillemeto ********** Onsdag, 08.02 - julestrømpa 5pp, ********** Torsdag, 09.02 - Ariel_86 11 pp ********** Fredag, 10.02 - ********** Lørdag, 11.02 - ********** Søndag, 12.02 - Amedillo -Bergen87 ********* Gravid - ************************ Inn i en ny PP Kommer inn her jeg da jenter, fikk mensen i dag. Ny IKM er foreløpig satt til Onsdag 8 februar.
Fiemamma Skrevet 11. januar 2012 #49 Skrevet 11. januar 2012 Neeeei! For noe drit med tr da Julestrømpa :/ Men hyggelig at du slår følge med oss når det først skulle være sånn at det ikke klaffet denne gang. Håper og tror 2012 er året vårt Mot våren blir vi jo alle litt ekstra våryre og, kanskje det gjør susen etter de dystre vintermånedene La merke til at det enda var lyst ute klokken 15.30 i Trondheim i dag, det begynner å bli lysere! Trøsteklem
Julestrømpa Skrevet 11. januar 2012 #50 Skrevet 11. januar 2012 Neeeei! For noe drit med tr da Julestrømpa :/ Men hyggelig at du slår følge med oss når det først skulle være sånn at det ikke klaffet denne gang. Håper og tror 2012 er året vårt Mot våren blir vi jo alle litt ekstra våryre og, kanskje det gjør susen etter de dystre vintermånedene La merke til at det enda var lyst ute klokken 15.30 i Trondheim i dag, det begynner å bli lysere! Trøsteklem Ja, er noe dritt, hehe. Og jeg var like overbevist som alltid på at jeg var gravid. Når skal jeg lære? : / Men denne pp syns jeg var rar, aldri før hatt så vondt i brystene, pleier liksom ikke ha det.Må være hodet som får meg til å "føle" ting som egentlig ikke er reelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå