Gå til innhold

Vil jeg klare fødselen uten smertestillende?

Anbefalte innlegg

Noen som vil se om hvordan fødselen kommer til å gå?

Jeg har så lyst til å føde uten smertestillende, men er førstegangsfødende og aner ikke hvordan smertene egentlig er.

Kan noen prøve å se om jeg klarer meg fint uten smertestillende?

Fortsetter under...

kan ikke spå deg, men jeg fødte mitt første barn uten smertestillende, fordi det rett og slett ikke var tid til det. Det gikk bra, men der og da ville jeg heller dø husker jeg... Jeg vet ikke hvordan det er med lange fødsler, min tok 1,5 time bare. Noen sier det er verre med de raske og noen sier det ikke er det... lykke til med valget!!

Jeg fødte uten, og kommer til å ta utgangspunkt i det nå neste gang også. JM spurte hele tiden om jeg ville ha noe, men det var bare ikke interessant. Selvsagt ikke som å være på spa, men jeg syns ikke fødselen var ille og jeg taklet smertene bra og følte jeg hadde kontroll over situasjonen. Hvis du har det, forbereder deg godt så du vet hva som skal skje, men er åpen for at ting kan bli annerledes enn du ser for seg så tror jeg du klarer deg fint :) Jeg tror nøkkelen ligger litt i å ta rie for rie, ikke bli redd og finne gode metoder for å komme seg gjennom Riene best mulig. For meg funka badekar supert, lot kroppen flyte opp i vannskorpa hver gang Riene kom og da slapper jeg helt av i kroppen. Som sagt er det jo vondt, men jeg gleder meg til neste fødsel, så det kan ikke ha vært så ille :) fødselen tok 9 timer.

Jeg kan heller ikke spå deg, men jeg kan prøve å gi noen tips og dele erfaringer, og så håper jeg fødselen blir som du ønsker! Lykke til! (og beklager hvis du ikke var interessert i erfaringer i utgangspunktet :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...