Gå til innhold

hadde dere latt mannen deres dra på julebord

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 uke før termin? jeg vil liksom si nei og ja, føler ikke jeg kan bestemme det.. hva hadde dere gjort ? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det hadde han fått lov til :D Han kan vel drikke minimalt/moderat????? Trenger jo ikke akkurat ligge under bordet å spy og velte rundt?

Skrevet

1 uke før termin? jeg vil liksom si nei og ja, føler ikke jeg kan bestemme det.. hva hadde dere gjort ? :)

Ja, hvis det er i nærheten og han drikker lite, så er det vel greit.

Skrevet

hmm. neei.. men syns det er litt dårlig gjort hvis han velger å dra også :P for han har vært med på alt uansett.. julemiddag før jul og masse.. så nå som jeg går hjemme å føler en dag er en uke, å trenger han.. men får vel si ja da.. :) vet ikke hva som er normalt..

Skrevet

Vel, det kommer jo an på - jeg hadde ikke hatt noe problem med det hvis det ikke var for langt unna og min mann er ansvarlig nok til å ikke drikke seg full e.l. Poenget er for meg at han er tilstrekkelig tilgjengelig dersom noe skulle skje, men han trenger ikke å sitte og holde meg i hånden hver kveld :)

Så lenge mannen er av den ansvarlige typen er det ikke nødvendigvis noe i veien for å delta på et julebord, men det er jo opp til deg hva du føler deg komfortabel med.

Skrevet

han er ansvarsfull å alt, så da sier jeg han kan dra! :)

Takk for tips!

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg er hverken i stilling til å kunne tillate eller nekte mannen min noe som helst! Og omvendt.

Vi er to voksne mennesker som lever sammen og som tar avgjørelser som passer oss begge og er vi uenige, diskuterer vi oss frem til en løsning.

Hvis han synes det er greit å dra fra en dagsventende kone for å feste, hadde han ikke vært den mannen jeg har valgt å leve sammen med, så her i huset hadde det aldri vært et tema. Men om han vil være sammen med venner uten å drikke og er såpass nær at han kan komme hjem på kort varsel, ser jeg ikke problemet?

Du er da vel ikke hans mor som kan bestemme hva han "får lov til" og ikke?

Skrevet

Greit når mannen har fått være med på mye/alt mens du gikk gravid.. så kan han stille opp litt xtra når du etterhvert trenger å gå på vift for å lufte deg litt fra hjem, barn, pupping og "mas" :)

Skrevet

neida, er ikke det jeg mener..jeg er aboslutt ikke hans mor.. bare lurte på hva som var normalt i andre sine tanker :) har sagt att han får bestemme selv :)

Skrevet

Skjønner godt at du helst vil at han ikke skal drikke. Jeg har det på akkurat samme måte. Jeg vil ikke at min mann skal dra ut på byen eller gjøre noe som innebærer at han drikker alkohol når det nærmer seg fødsel, for jeg tenker at hvis fødselen begynner så vil jeg ikke at han skal være beruset, å da spiller det ikke noen rolle for meg om han har drukket 3 øl eller 7. Jeg mener at han kan unne meg såpass siden jeg har gått i 9 mnd av mitt liv å passet på at vår baby har hatt det bra. Jeg har ofret mere enn et julebord for å si det sånn, hehe. Vi er tross alt 2 i dette, men han er helt enig så det er ikke noe problemstilling for vår del heldigvis :) å du er absolutt ikke hans "mor" pga at du stiller litt krav til din partner! Det kalles å være voksen og ansvarsfull spør du meg!

Skrevet

Jeg ville sagt at han fikk velge selv, og at han kan sette seg i en evt situasjon hvor du ringer mens han er på julebord, og fødselen er i gang.

Da skjønner han jo at han kan dra, men ikke burde være beruset (et glass vin til maten på julebord bør altså være fullt akseptabelt) og han burde også være på et sted hvor han kommer seg raskt avgårde til sykehuset.

Sunn fornuft, rett og slett, det er hvertfall min mening :)

Skrevet

samboeren min hadde fått dratt, men jeg er rimelig sikker på at samboeren hadde valgt å avstå fra alkohol. Da dette ikke er noe must for han ellers heller :)

Skrevet

Jeg vil ikke bestemme hva mannen min skal gjøre eller ikke, men det er viktig å vite og stole på at han tar fornuftige avgjørelser. Og det gjør jeg.

Her i gården har jeg født halvannen uke og en uke før tiden, og nr to kom i en fei, så jeg vet med sikkerhet at han ikke beveger seg lenger vekk fra heimen enn det han må i tiden før:)

Skrevet

tusen takk for forskjellige svar dere:) han drar på julebordet å bestemte selv att han ikke ville drikke alkohol, å tar bilen den dagen.. så egen sunn fornuft som dere sier er bra!:) aalt kan jo skje en uke før termin:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...