Gå til innhold

Da er det slutt på amminga.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er nå 8,5 mnd og det har bare blitt mindre og mindre amming den siste uka da hun ikke vil ha. Og idag sa det helt stopp. har prøvd å tilby henne flere ganger, men hun vrir seg bare unna. Har prøvd å tilby natt som dag, men nei. Ikke vil hun ha mme heller. Har prøvd å tilby pupp før mat, men hun nekter. Hun får 2 fulle posjoner med grøt, 1 brødmåltid og middag.

Men nå går jeg jo og er konstant sprengt på den tidligere favoritt puppen. Skal jeg tømme litt og litt for å få slutt på produksjonen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må sikkert pumpe ut litt til den verste sprengen gir seg.

Her er visst også ammingen over nå, min jente er like gammel som din.

Men jeg har hatt lite melk i lang tid, og er egentlig imponert over at jeg har klart å amme helt til nå.

Sluttet å amme på ene brystet for ca 1 mnd siden fordi det omtrent ikke var melk i det og har bare ammet på kveld natt de siste 2 mnd, på dagtid har hun ikke hatt tid. Men siste ukene har hun ikke vært særlig interessert på natta heller.

Jeg har ikke spreng heller, så er nok ikke særlig med melk igjen. På det andre brystet fikk jeg spreng ca hver 3-4 dag de første 2 ukene. Da lot jeg henne bare suge litt av det.

Her får hun mme 2-3 ganger i døgnet, det har hun fått siden hun var ganske liten. Og siden hun har dårlig vektoppgang fortsetter jeg nok med det en stund til.

Skrevet

Ja mi tulle har også hatt dårlig vektoppgang. Veide 7 kilo når hun var litt over 7 mnd så kunne tenkt meg at hun fikk i seg litt melk til. Men har nekta i hele dag. Er konstant sprengt. Fikk pumpe ut 80 ml på noen minutter og er fortsatt sprengt. Får se om hun tar kveldskosen sin. Men har blitt mindre av den og de siste dagene.

Skal ta meg en tur på åpen hs på onsdag for å få henne veid.

Skrevet

Hei,

min lille ble også puppelei sånn nesten over natten, hun var riktignok yngre enn din, 6 mnd var min.

Jeg syntes det var så tidlig, så jeg pumpet meg jeg, lagret i fryseren og ga henne på flaske. Hun hadde inntil da nektet flaske, men samtidig som puppen var kjedelig, tok hun flaska som hun aldri hadde gjort noe annet:)

Så jeg pumpet meg 4 ganger i døgnet frem til hun var 10 mnd.....glad jeg gjorde det, men om jeg anbefaler det vet jeg nå ikke.....hehehe

Men tipset mitt var egentlig at du ikke nødevendigvis må stoppe, men pumpe deg og lagre i fryseren? Vil hun ikke ta flaske, kan du jo putte det i grøten feks? Eller prøve å gi henne det på tutekopp?

Ikke at det er noen skam i å slutte altså, bare et forslag til å spare dine edle dråper.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...