Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Her har lillegutt hatt høy feber i 5 dager nå, med en feberfri dag imellom. Han er ikke forkjølet ellers. Feberen har stort sett vært mellom 38,5 og 39,2. Vanligvis ligger han på rett over 36grader når han er frisk. Han har ligget på rundt 37grader på morgen, men så har feberen steget utover ettermiddagen og kvelden. I går på dagen var han i veldig dårlig form, han bare gråt og virket som om han hadde vondt i hele kroppen da vi tok på han (bar han eller skiftet bleie osv). Han har ellers virket i ganske god form selv om han har hatt høy feber, litt slappere og mer kosete og sutrete enn vanlig, men ellers godt humør og "prater" som vanlig. Om kvelden og nettene våkner han hele tiden, er glovarm og vil ha trøst. Jeg fullammer, har startet så vidt litt med smaksprøver og grøt men er ikke mye han får i seg. Trodde de ikke skulle få høy feber når de er så små og itillegg trodde jeg at ammingen skulle "beskytte" litt også. Har gitt han febernedsettende stikkpiller. Ringte legevakten lørdag natt da han hadde over 39 i feber og var så dårlig, men de ville ikke ha oss dit, de mente det var tenner (ingen har vel så høy feber og så mange dager pga tenner?). Dro på legevakten i går kveld, crp blodprøven var ok, så de hadde egentlig ingen forklaring til oss, fikk beskjed om å fortsette med febernedsettende og passe på han og at det trolig var en virusinfeksjon. Men synes det er så ekkelt og er redd det skal være noe alvorlig. Mulig jeg er helt på bærtur, men begynte å tenke på om det kunne være noe han hadde spist som har gjort han syk. Han sugde så vidt litt på en salamipølse han fikk tak i da vi spiste frokost i midten av forrige uke, den var bare bittelitt i munnen hans før den forsvant ut igjen. Begynner da å tenke på ecoli, listeria osv. Men han har ikke diare, bare høy feber. Har noen andre hatt høy feber over så lang tid med baby? Kan noen berolige meg ang salamipølsen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå