Hobbiten Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Har nettopp begynt med grøt til lillemor 4 mnd. Er ikke helt sikker på hvordan dette var igjen... - hvor lang tid til en full porsjon? - hvor lenge bare en porsjon for dag? - når kan man gi både grøt og grønnsaksmos på samme dag? Skal disse tilvennes hver for seg? - Bruker mme, regulerer hun selv inntaket her når man begynner med fast føde? Hmm ikke lett dette her Hvordan gjør dere det?
Lille- MO Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 vet ikke om det finnes noen fasit her, men jeg brukte nok en drøy uke på å komme opp i en "full" porsjon grøt. og fruktpure begynte jeg å gi smaksprøver på når det ene grøtmåltidet var oppe i full porsjon. også økte jeg bare etterhvert som han så ut til å ville ha det. jeg begynte med grøt på morran, så jeg slapp å få evnt reaksjon på natten, men så begynte han etterhvert å våkne mer på natten etter en stund og da begynte vi med grøt på kveld også. tror du bare må se etter sånne tegn på når du kan øke i fht mengde og måltider. nå var min 6 mnd da vi startet med fast føde, så jeg kunne øke nokså fort i og med at han var så stor, vil tro det er forskjell hvis de er 4 mnd ved grøtstart. jeg fullammet og han regulerte det bra selv. dette er min erfaring, men det finnes sikkert tusen forskjellige måter å gå frem på, alle mødre og barn er forskjellige. men prøv deg frem og se hva lillemor vil ha Lykke til. morro med fast føde;)
Cruella De Vil Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 Hei, jeg lurer egentlig på mye av det samme med deg, selv om det bare er ca. 2 år siden jeg gjorde dette forrige gang... Angående grøt og grønnsaksmos mener jeg å huske at man anbefaler å introdusere en ny ting om gangen, så i starten bør man ikke gi dem begge deler samme dag. Inntaket av mme regulerer hun selv, ja, på samme måte som når de ammer. Jeg ville gitt litt grøt/grønnsaksmos først og så mme etter det. Etter hvert bytter man jo ut mme-måltid med grøt, men det tar en stund før man kommer så langt, jeg brukte i hvert fall noen måneder før jeg var oppe i full fast føde-porsjon med eldstemann. Hvilken grøt bruker du? Jeg bruker også bare mme denne gangen, og da er det jo litt andre grøter man er interessert i (som ikke skal blandes med mm) kanskje? Lager du din egen grønnsaksmos, eller kjøper du glass på butikken? Jenta vår er 4 1/2 måned i dag, så det er jo på tide at vi kommer igang med litt smaksprøver på mat.
Hobbiten Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2012 Takk for svar Bruker Nestle sin risgrøt med banan, grønnsaksmos er ferdig men ikke prøvd ennå..tror jeg venter litt, har bare gitt grøt på morgen i to dager nå. Velger også grøt som tilsettes vann Bør jeg da vente med grønnsaksmosen til hun er oppe i en full porsjon?? når bruke to typer grøter? Blir litt stresset kjenner jeg - liker helst å følge en fast plan, he he
Tauriel Skrevet 9. januar 2012 #5 Skrevet 9. januar 2012 Her ble nye typer grøt og grønsak moser gitt når hun spiste grøt uten problemer. Jeg testet bare ut forskjellig etter som jeg kom over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå