Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Jeg prøver å unngå det etter senest kl. 10 Vi har en moped til salgs på finn og klokken 03.08 i natt fikk mannen melding med spørsmål om den var solgt! Litt i seneste laget kanskje?
Cat.68 Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 en sms hadde jeg vel ikke reagert så veldig mye på, før den hører man jo mest sannsynlig ikke når man sover.Eller i hvilket fall som helst hadde jeg ikke giddet gå opp å sjekke en melding så sent om jeg hadde hørt den heller. Jeg tenker at om det er noe veldig viktig (akutt) så ringer folk. Da kommer vi til det å ringe, å ringe noen etter kl 23.00 ( det mener jeg er absolutt i seneste laget, uten at det er ekstremt viktig, eller akutt er uhøflig og lite gjennomtenkt. Jeg blir livredd hvis jeg får telefon så sent eller mitt i natta, og tenker at nå har det skjedd noe. Hvis noen hadde ringt meg og sagt at de var inntressert i en moped hadde de fått hørt det. Men som sagt sms kan jeg leve med.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 Unngår å ringe noen etter halv ti-ti, men når det gjelder sms har jeg ingen hemninger;-) Ikke at jeg bruker å sende sms på natta, men syns ikke det er noe problem at det tikker inn meldinger når jeg ligger og sover (man kan da sette på lydløs modus, om man har mobilen på på natta). Regner ikke med at noen forventer å få svar umiddelbart på slike tidspunkt, noe jeg iallefall ikke gjør selv når jeg sender meldinger på ukurante tidspunkt. Jeg kan likevel sende den fordi jeg ikke skal glemme det senere.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 Sms? Hele døgnet Ringe? Ikke før kl.06 og ikke etter kl.23
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #5 Skrevet 9. januar 2012 Msn kan du sende hele natten, Jeg våkner ikke av lyden uansett. Syns det er for sent å ringen etter kl 23:00 da må det være for å fortelle viktig ting som ulykker, dødsfall eller fødsler
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 9. januar 2012 #7 Skrevet 9. januar 2012 (endret) Sms setter jeg på lik linje med å ringe. Jeg må kunne ha på telefonen i tilfelle nødssituasjoner uten at det skal tikke inn meldinger på natterstid. Jeg har ikke plagsom sms-lyd, men må stå opp om det kommer melding, da jeg er altfor nysgjerrig til å la være, og så kan det jo være viktig... Om det ikke er viktig etter 22, kan det vente til dagen etter. Og dagen etter starter ikke før 09, tidligst. Endret 9. januar 2012 av ☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀
Kamomille Skrevet 9. januar 2012 #8 Skrevet 9. januar 2012 SMS kan jeg sende hele døgnet (men stort sett så sover jeg om natta, så det er egentlig ikke noe problem!!) Jeg ringer sjelden noen etter kl 22 om kvelden. Hvis jeg har behov for å ringe etter det (uten at det er livsviktig) sender jeg gjerne en SMS først og spør om det er greit å ring:)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #9 Skrevet 9. januar 2012 Sidestiller det å ringe og det å sende sms. Ikke nødvendig å sende/ringe etter kl 22 eller før 08. Hos oss begynner (hver)dagen kl 06, så kl 08 er vi i grunnen kommet litt utpå dagen, allerede (og er dratt på jobb). Etter kl 22 er det natta, i alle fall på hverdager.
camilla^ Skrevet 9. januar 2012 #10 Skrevet 9. januar 2012 Jeg syns ikke noe om å ringe til noen eller at noen ringer meg etter klokka 21 om det ikke er viktig. Når klokka er 21 så er det kvelden her i huset, småbarna skal ha sovet og de større er på vei i seng. Da får jeg en times tid i sofaen før jeg selv beveger meg mot senga. Til noen så kan jeg sende sms senere enn det, men det er til noen jeg vet er oppe.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #11 Skrevet 9. januar 2012 Jeg synes det er uhøflig å ringe etter kl 22 dersom det ikke er veldig viktig. Og heller ikke før kl 10 på fridager. På morgenen på hverdager er kanskje grensen kl 08, tenker jeg. Sms synes jeg helst ikke om å få mellom kl 23 og 08. Selv sender jeg kun til folk jeg kjenner godt etter kl 23, f. eks mannen om han er på jobb/bortreist, mamma, søsteren min osv.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #12 Skrevet 9. januar 2012 Hadde ikke sendt sms på natten. Vet om flere som har på intens høy ringelyd/sms-lyd da de har syke i familien, og som ikke ønsker å bli vekket av banaliteter midt på natten.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #13 Skrevet 9. januar 2012 Etter klokka elleve er for seint til både å ringe og sende sms. Fikk en sms i går kveld kl 23.30. Da var jeg halvveis i drømmeland, men våknet av det lille "plinget" likevel. Er avhengig av å ha mobilen på nattbordet...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #14 Skrevet 9. januar 2012 Etter klokka elleve er for seint til både å ringe og sende sms. Fikk en sms i går kveld kl 23.30. Da var jeg halvveis i drømmeland, men våknet av det lille "plinget" likevel. Er avhengig av å ha mobilen på nattbordet... Du kan jo slå av sms-plinget selv om du har telefonen på på nattbordet!!
Himmel og hav Skrevet 9. januar 2012 #15 Skrevet 9. januar 2012 Etter kl 22 ringer jeg ikke til noen, med mindre vi har en avtale om det. Det gjelder også sms. jeg kjenner flere som bruker mobilen som vekkerklokke, og de setter neppe pris på å bli vekket kl.2 om natta bare fordi jeg er våken og ikke greier å tenke på at ikke alle har det som meg. Før 10 ringer jeg heller ikke til noen med mindre det er jobbrelatert.
Cruella De Vil Skrevet 9. januar 2012 #16 Skrevet 9. januar 2012 Ringe: Kun mellmom kl. 10 og 22. (Og så er man jo litt mer fleksible hvis man vet den man ringer til er A/B-menneske osv., f.eks. ringer jeg moren mon som er A-menneske etter 8, men ikke etter 21). SMS: Hele døgnet. Vil man ikke bli forstyrret om natten, kan man sette lyden på SMS på lydløs.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 9. januar 2012 #17 Skrevet 9. januar 2012 Ringer ingen før kl. ni på morgenen og senest kl. elleve på kvelden. Sms kan man sende hele døgnet synes jeg. Det blir noe annet. Jeg har for øvrig et "tullete" familiemedlem som ringer til ALLE døgnets tider, og ofte om nettene, så vi slår av telefonen når vi legger oss. Synd hvis andre skal ha akutt tak i oss da:-/ Men for å bevare nattesøvnen, så må vi skru av alle telefoner når vi legger oss.
elskerlivet Skrevet 9. januar 2012 #18 Skrevet 9. januar 2012 Ringer ingen etter 21, da må det være noen jeg kjenner veldig godt og det er viktig, eller sender sms førs om de er våkne. SMS ellers kan jeg nok sende nesten hele døgnet. Når det gjelder fra når man kan ringe på morgenen... i jobbsammenheng ringer jeg fra 8, privat.. ikke før 10 (igjen - om eg kjenner de jeg skal tinge og vet de er våkne eller det er viktig e.l. kan jeg nok ringe før)
☆☆☆ Skrevet 9. januar 2012 #19 Skrevet 9. januar 2012 Kommer helt an på hvem det gjelder, men jeg ringer ikke private telefoner før 11 og etter 22 som hovedregel. Jeg tenker at hvis folk har fri fra jobb vil de gjerne sove frampå og hvis de er på jobb har de annet å gjøre enn å ta private telefonsamtaler. Min mor kan jeg ringe tidlig siden jeg veit at hun er oppe og vekker småfuglene om morgenen. SMS er det ikke så nøye med tenker jeg, det kam ignoreres i langt større grad i og med at lyden er så kortvarig.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 9. januar 2012 #20 Skrevet 9. januar 2012 Ringe gjør jeg stort sett ikke etter kl21.30. Og på morgenen venter jeg nok til nærmere kl10 iallfall... Sms syns jeg er greit hele døgnet. Setter på lydløs og merker da ingen ting om det tikker inn en mld midt på natta... Jeg sover stort sett på natta, så jeg har ikke det store behovet for å sende mld da, men hadde jeg vært våken og hatt lyst, så hadde jeg ikke latt være å sende en mld for det om det var midt på natta;)
Serepta Skrevet 9. januar 2012 #21 Skrevet 9. januar 2012 Ringe gjør jeg ikke etter kl 22, om det ikke er noen jeg vet er våken. SMS sender jeg hele døgnet. Tar gjerne litt "kontorjobb" på bussen på vei til jobb. Da er de færreste stått opp.
Suzie Que Skrevet 9. januar 2012 #24 Skrevet 9. januar 2012 Etter 10. 22, skulle det selvsagt være. Jeg er visst ikke helt vant med de nye sidene her. Jeg er anonym og ikke-anonym om hverandre, nå skulle jeg ikke være anonym.
Nevis Skrevet 9. januar 2012 #25 Skrevet 9. januar 2012 Hm... liker egentlig ikke at folk ringer eller sender SMS i det hele tatt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå