Gå til innhold

Provosert abort

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det ingen forum for dette temaet? Føler det blir feil å ta opp under "abort" blant alle emnene om ufrivillig abort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Jeg skal gjenopprette noen forum som jeg ved omlegging la inn under andre forum for å korte ned listen.

Og hvis dette er et ønsket forum å ha alene, kan jeg gjerne gjenopprette dette.

For jeg har forståelse for at dette er temaer som kanskje ikke er så enkle å diskutere sammen med andre som ikke er i samme situasjon.

Elin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg skal gjenopprette noen forum som jeg ved omlegging la inn under andre forum for å korte ned listen.

Og hvis dette er et ønsket forum å ha alene, kan jeg gjerne gjenopprette dette.

For jeg har forståelse for at dette er temaer som kanskje ikke er så enkle å diskutere sammen med andre som ikke er i samme situasjon.

Elin.

HI her. Ja, jeg føler det blir helt feil å ta opp en problemstilling hvorvidt man skal beholde eller ikke blant jenter som har gjennomgått ufrivillig abort, og som kanskje sliter med å bli gravid. Selv har jeg hatt et behov for å søke erfaringer fra jenter i samme situasjon. Veldig tungt å gå med slikt alene. Og har ikke klart å funnet egnet sted her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere vanskelige temaer i samme "område" som bør vurderes.

F eks hvor skal man poste hvis man vil skrive om å avbryte svangerskap (per def provosert abort) pga at barnet er alvorlig sykt og kanskje ikke levedyktig? Det kan jo skje fra uke 10-12 til uke 22-23, og blir i et slags mellomområde mellom sponanabort, provosert abort og "vi som har mistet".

Kjempevanskelige grenser å sette, for mange vil jeg ikke tørre å tråkke inn på noen av de ovenstående temaene uten videre. Men en del av disse tør ikke å snakke om det IRL siden det er så tabubelagt å velge bort fostere med sykdom, så for meg var den gamle siden "sen abort" viktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner at dette er viktig. Skal ta det med meg når jeg gjenoppretter noen forum.

Flott at dere sier i fra, dette er som dere sier, veldig vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...