*spirami* Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Fikk diagnosen endometriose i sommer, etter en spontanabort. Legen fortalte meg ikke annet enn at jeg hadde maks 5 år på å få barn. Når jeg nå leser her inne angående endometriose, så kjenner jeg meg ikke igjen. Legen sa at operasjon til å skrape ut endoen var ikke til å diskutere, han mente det bare gjorde vondt verre... Kan noen hjelpe meg med å forstå? Jeg har nå prøvd på å bli gravid siden aborten i sommer. men ingen lykke enda.. har en syklus som ikke er til å forstå.. fikk mensen den 42.dag i syklusen min, hadde mensen i 3 dager (pleier ha i 7 dager). så kom mensen tilbake etter 14 dager. da varte mensen i 6 dager. 14 dager etter det igjen kom mensen.. er ikke det en rar syklus? når har jeg da eggløsning? håper noen forstår og kan svare.. takk på forhånd
Bonanza Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Hei, jeg kan ikke hjelpe deg med det du spør om, men vil bare si at jeg synes du burde gå til en gynekolog å få svar på dine spm, samtidig som du får en oppfølging for endoen. Jeg mener det er svært dårlig av sykehuset og bare gi en slik beskjed og ikke henvise for videre utredning og hjelp( hvis det er slik da). Du an jo ta det privat, hos en spesialist på området. Det som er helt sikkert er at du må få stabilisert syklusen din. Lykke til! :-)
*spirami* Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2012 Hei, jeg kan ikke hjelpe deg med det du spør om, men vil bare si at jeg synes du burde gå til en gynekolog å få svar på dine spm, samtidig som du får en oppfølging for endoen. Jeg mener det er svært dårlig av sykehuset og bare gi en slik beskjed og ikke henvise for videre utredning og hjelp( hvis det er slik da). Du an jo ta det privat, hos en spesialist på området. Det som er helt sikkert er at du må få stabilisert syklusen din. Lykke til! :-) Hvordan kan jeg stabilisere syklusen min? legen ga meg en p-pille kur på 3mnd som skulle hjelpe syklusen min. men den kuren hjalp meg bare med å ikke blø hver dag. jeg ønsker selvfølgelig ikke gå mer på p-piller siden jeg prøver å få barn. er det noen som vet når jeg har eggløsning med en slik syklus? Tusen takk for svaret forresten
Bonanza Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 Hei igjen:-). Tror nok ikke det er så lett for noen å si når du har el i en slik syklus. Det du kan gjørmete å kjøpe mange el tester fra billigetester.no eller com, så må du rett og slett ta hver dag eller noe deromkring. De blir for dyrt å kjøpe disse testene på apotek hvis du skal bruke mange;-). Vet forresten om mange som har stabilisert syklus med akupunktur;-).
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Akupunktur har jeg hørt skal være en god måte å få stabilisert sykluser på. Kansje verd et forsøk? Ellers ønsker jeg deg lykke til!
*spirami* Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2012 Ja det er mulig jeg må prøve akupunktur :-) Takk for svar jenter :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå