Gå til innhold

Hvor mye maltekstrakt gir dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte maltekstrakt i dag fordi vesla virker mer plaget m avføring etter at hun stadig spiser mer fast føde. På apotaket sa de 1-2teskjeer opptil 5 ganger daglig, synes dette hørtes veldig mye ut?? Prøver 1 teskje i hver grøtporsjon først (dvs 2 ts per dag) eller bør jeg øke? noen m erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga 1 ts i en av grøtporsjonene. Det holdt stort sett. En og annen dag ga jeg i begge grøtporsjonene fordi hun var tregere i magen.

Tror du bare må begynne med 1 ts og så prøve deg fram.

Skrevet

Jeg hadde 1 teskje i en flaske med erstatning, 1 gang for dag. Fikk beskjed av helsesøster at jeg også kunne gi 1 teskje i kokt avkjølt vann. Dette var til nyfødt.

Skrevet

Vi har gitt 1ts i hver flaske fra han var 3mnd til nå (7mnd) etter anb av hs. Han har hatt behov for såpass. Han var syk med diare i jula, da sluttet vi og har ikke trengt å begynne igjen.

Skrevet

Fikk beskjed av HS om å bruke maks en spiseskje for dagen. Vi bruker kanskje rett over en 1/2 teskje. Av og til en hel teskje hvis han hvis vi merker han sliter eller har gått noen dager uten avføring.. For mye malt kan gi luft i magen, så er lurt å begynne i det små og heller øke.

Skrevet

vi gir en 1 teskje iløpet av dagen,fordelt på to flasker :) hun er straks 5mnd og får kun mme og grøt.

Skrevet

Hei, jeg synes du skal gjøre som du foreslår, ja, og ta det rolig i starten med kun en liten teskje i hver grøtporsjon. Hvis det ikke hjelper, kan du jo øke mengden. Ofte trenger man ikke så mye i starten for å "få fart på sakene". :)

Maltekstrakt kan jo gi luftplager også, så det er best å ikke gi mer enn nødvendig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...