Supersnusken Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Kjøpte maltekstrakt i dag fordi vesla virker mer plaget m avføring etter at hun stadig spiser mer fast føde. På apotaket sa de 1-2teskjeer opptil 5 ganger daglig, synes dette hørtes veldig mye ut?? Prøver 1 teskje i hver grøtporsjon først (dvs 2 ts per dag) eller bør jeg øke? noen m erfaring?
Babyønske �� Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 Jeg ga 1 ts i en av grøtporsjonene. Det holdt stort sett. En og annen dag ga jeg i begge grøtporsjonene fordi hun var tregere i magen. Tror du bare må begynne med 1 ts og så prøve deg fram.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Jeg hadde 1 teskje i en flaske med erstatning, 1 gang for dag. Fikk beskjed av helsesøster at jeg også kunne gi 1 teskje i kokt avkjølt vann. Dette var til nyfødt.
min<3 Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Vi har gitt 1ts i hver flaske fra han var 3mnd til nå (7mnd) etter anb av hs. Han har hatt behov for såpass. Han var syk med diare i jula, da sluttet vi og har ikke trengt å begynne igjen.
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Fikk beskjed av HS om å bruke maks en spiseskje for dagen. Vi bruker kanskje rett over en 1/2 teskje. Av og til en hel teskje hvis han hvis vi merker han sliter eller har gått noen dager uten avføring.. For mye malt kan gi luft i magen, så er lurt å begynne i det små og heller øke.
chrisa78 Skrevet 9. januar 2012 #6 Skrevet 9. januar 2012 vi gir en 1 teskje iløpet av dagen,fordelt på to flasker hun er straks 5mnd og får kun mme og grøt.
Cruella De Vil Skrevet 9. januar 2012 #7 Skrevet 9. januar 2012 Hei, jeg synes du skal gjøre som du foreslår, ja, og ta det rolig i starten med kun en liten teskje i hver grøtporsjon. Hvis det ikke hjelper, kan du jo øke mengden. Ofte trenger man ikke så mye i starten for å "få fart på sakene". Maltekstrakt kan jo gi luftplager også, så det er best å ikke gi mer enn nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå