Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Synes det er veldig vanskelig å lage middag til snuppa som hun vil spise,hun er kresen på middagsglass men spiser noen!Virker som hun ønsker mer smak på middagsmaten vi har,holder ikke lenger med potet,grønnsaker å kjøtt. Noen som kan hjelpe meg med gode,lettvindte oppskrifter på middagsretter?
Babyønske �� Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 Med mine så ser jeg at mat med tomat ofte faller i smak. Så jeg lager ofte en saus på gulrot, sellerirot, kålrot, litt paprika, tomat(hermetisk eller fersk, og evt litt tomatpure for sterkere smak). Krydrer med urter og kanskje litt pepper. Så varierer jeg med fullkornsris, fullkornspasta eller potet. Varierer også hvilket kjøtt jeg bruker.
littlefairy Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Bruk krydder og urter! fersk timian, rosmarin, koriander etc Hvitløk, purre og løk setter også god smak på maten
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Jeg har en veldig matglad gutt. Han er også glad i smaksrik mat, så vi krydrer. Han elsker f.eks. wok med ris. Wok er jo lett å lage. Det varierer hva han spiser av grønnsaker, men han spiser kjøtt og ris hver gang. De gangene vi gir middagsglass så gir vi kun småfolk, de elsker han, men vi hadde noen glass fra Nestle og de måtte vi krydre litt ekstra, da spiste han dem opp. Oppdater krydderskuffen deres, men styr unna blandingskrydder da de gjerne inneholder mye salt. Eller dere kan jo f.eks. lage pastasalat? Bland ca 50/50 med rømme og pesto, så får dere en spennende og passe mild smak for en 1 åring.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #5 Skrevet 9. januar 2012 Takk for svar =) Skal prøve meg på pastasalat:) Har kjøpt litt nytt krydder,men dårlig til å bruke de;)Det går mye i kryddermixer å salt når vi lager til oss selv,så det er sikkert en vanesak=) Prøvde meg på pastasaus fra boken mat for spebarn det ble spyttet rett ut..hehe.Har aldri laget hjemmelaget saus før men får vel prøve å lære meg det =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå