Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Bare tenkte plutselig på det da jeg dekket bordet i dag. Jeg fylte først i vann til de to eldste på 9 og 7 år, og der fylte jeg like fullt som til oss voksne. Så fylte jeg i til 4,5 åring. Der fylte jeg nesten like fullt, men litt mindre. Så til slutt helte jeg i glasset til vesla som nærmer seg 2,5 år, og til henne blir det som regel like i underkant av halvfullt. Egentlig litt pussig hvordan det er automatikk i det, og jeg husker verken når jeg gikk over til å fylle helt fulle glass, over halvfulle, eller bare mer enn en bunsk til vesla. Litt artig å høre hva dere andre gjør.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 Han på 4,5år får stort sett mellom halt og 3/4 fullt glass. Han på snart 2år har vi nylig begynt å fylle mer enn bittelitt til. Til nå så har det vært veldig tilfeldig hvor glasset havner etter at han har drukket, så derfor har vi forsøkt å begrense det til så lite han drikker av gangen, men nå har han blitt litt flinkere, så oftest får han ca 2-3cm med drikke. Men glasset til yngstemann er mye mindre enn til eldste, han får drikke i et plastglass fra ikea, mens eldstemann får de samme glassene som oss voksne.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Sønnen min er ubegripelig klønete (det er virkelig helt sykt, i dag løp han rett inn i en vegg! Egentlig er det utrolig at han enda lever!), men dette med å drikke av glass, det kan han! Jeg knuser ofte glass, men det gjør aldri han. Jeg kjøpte plastglass ene og alene på grunn av meg. ... Så han får nesten fullt glass, han.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Han er 4 år og glasset er like fullt som mitt eget. 2-åringen har ca halvfullt glass.
Miss Honey Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Jeg fyller opp glasset og det har jeg gjort ganske lenge. Husker ikke når jeg begynte med det. Det går helt fint så ingen grunn til å bare ha halvfullt:)
PeppaPig Skrevet 8. januar 2012 #6 Skrevet 8. januar 2012 2.5 åringen min får halvfullt glass. Hun har en tendens til å løfte glasset med en hånd når hun skal drikke og hvis det er fullt i glasset så søler hun, med halvfullt søler hun ikke
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 9. januar 2012 #7 Skrevet 9. januar 2012 4,5-åringen får stort sett halvt, men av og til fullt. 2-åringen får litt under halvfullt. Han er en vimsekopp, så innholdet i koppen forsvinner av og til før han får drukket noe...
Lemonia Skrevet 9. januar 2012 #8 Skrevet 9. januar 2012 Treåringen får ca ¾ full glass. Han søler sjelden, men det er litt lettere å drikke av et glass som ikke er helt fullt.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 9. januar 2012 #9 Skrevet 9. januar 2012 Haha, Lemonia, jeg leste "TENåringen får ca ¾ full glass", og lurte på hvorfor i alle dager du enda sjenker i glasset hans!
bønni Skrevet 10. januar 2012 #10 Skrevet 10. januar 2012 Morsom observasjon alva! Treåringen får sjelden mer enn en tredjedels fullt glass. Mindre søl hvis det veltes, mindre sløsing (han drikker sjelden opp et helt glass). Men viktigst: Han pleier kjapt å helle vannet sitt oppi den varme maten - og da er det greit at det ikke er så mye ;-P Og når han får neste tredjedels glass understreker jeg at det er til å drikke, ikke helle, hehe. Men han er blitt en racer til å sjenke seg drikke selv - fra melkekartong eller mugge. Og når jeg tenker meg om så er det sjelden det er mer enn en fjerdedels fullt når han selv ordner opp :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå