Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alltid vært verdens enkleste baby, men nå har han jammen meg mye rart for seg.

Før sovnet han kjempe fort av seg selv, og når han våknet på natta etter 7-9 timer, sovnet han med en gang igjen, og jeg kunne fint legge han tilbake i vuggen, Og han sov som en stein.

Nå har vi byttet fra vugge til seng, fordi han ble for lang for vugga. Har pakket litt puter og div rundt han, for at det skal bli lunere. Nå tar det alt fra 15-45 min før han sovner. Prater, kaster smokker, og fekter villt med armene og sparker villt med beina. Når han våkner i 4 tiden for å få mat, blir han lys våken, og blid som en sol, og masse energi. For å si det sånn, så er energi noe jeg ikke har 4.30!

Hvordan er deres barn på samme alder da?

Kan tilføye at han spiser grøt en times tid før han legger seg, ellers litt fruktmos og grønnsaker i løpet av dagen. Ellers er det puppen som gjelder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tro det eller ei, men dette høres helt normalt ut. Jeg har vært her inne i 3 år nå, og dette er et gjengangerinnlegg :-) .

Veldig mange har en dårlig søvnperiode i den alderen, bl a at de starter dagen i 4-5 tiden på morgenen.

Det kan skyldes så mangt, men ofte kan det være pga utviklingssprang eller innføring av fast føde.

Jeg har vært borti det med begge mine. Eldste, som nå er 3 år, var helt ekstrem, han holdt på i månedsvis. Og han sov ikke spesielt godt utgangspunktet heller, han kunne være våken x-antall ganger i løpet av natten, og i 5 tiden var han lys våken. Jeg hadde som prinsipp at jeg aldri stod opp så tidlig, særlig pga at natten hadde vært urolig. Som oftest sovnet han igjen i løpet av en time eller to.

Har ikke vært helt fritt for det nå med yngste heller, hun er nå 8 mnd. Men hun har heldigvis bare hatt det i perioder, ikke sammenhengende i månedsvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...