Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Er det noe som virkelig hjelper for å få ungen til å gå fortere, eller vil det komme av seg selv nesten like fort uansett?
elskerlivet Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 tja, nødvendig er det vel ikke, men den får de jo opp i rett høyde og de går med den som hjelpemiddel.. heller gåbil en gåstol som jeg er skikkelig motstander av..
It's all about me Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Har 3 unger og hos oss var gåbil det aller mest bortkastede kjøpet. Ingen ville bruke den og å gå lærte de uansett.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Har ikke brukt det til noen av ungene. Helt unødvendig og ungen bruker lengre tid på å finne balansen selv.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Hva med vogn som barnet støtter seg til?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #6 Skrevet 8. januar 2012 Har ikke hatt gåbil her i huset, men vi har hatt Brio gå vogn. Den har blitt brukt hyppig og blir enda brukt. Hun eldste fikk den og nå er hun ni år. Nå er det dukker og bamser som bruker den. Den er slitt men er like fin så den får nok en plass på loftet etterhvert slik at jeg kan ta den frem til barnebarna. Tror gåvogna er litt mer anvendelig enn en gåbil, selv for gutter. Mine tantebarn suser rundt med vogna når de er på besøk. Det er det første de leiter etter når de kommer.
Vossafår Skrevet 8. januar 2012 #7 Skrevet 8. januar 2012 Ikke en nødvendighet, men vi kjøpte en med knapper som lagde lyd ol og den har vært masse brukt. Nå bruker hun den til å putte småsaker under lokket i setet og kjøre det hit og dit. Brukte den mer enn gåvogna her faktisk. Men da også som leke, ikke kun for å lære å gå
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #8 Skrevet 8. januar 2012 Bortkastet.... Ene her gikk før gåbilen var i hus, og andre brydde seg ikke. Det hjelper dem ikke til å lære å gå tidligere uansett.
soleia Skrevet 8. januar 2012 #9 Skrevet 8. januar 2012 Det var vel ikkje nødvendig for at dei skulle lære å gå, men gåbilen er det leiketøyet som har vore klart mest i bruk heime hjå oss. No for tida slåss 2,5 åringen og 1 åringen om gåbilen dagleg. Begge får opp god fart på bilen over stovegolvet (dei sit på setet og sparkar seg fram) For gåtrening er nok gåvogna frå Brio mest brukt, men eg veit ikkje om det har ført til tidlegare gåing enn om me ikkje hadde hatt, men dei har syntes det var veldig stas å skubbe vogna framfor seg.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. januar 2012 #10 Skrevet 8. januar 2012 Den har ikke vært til noen hjelp for å lære dem å gå, men alle fire har elsket gåbilene vi har hatt til å kjøre rundt med i full fart Lærte seg kjøreteknikken rundt 11-12 mnds alder og har brukt bilene til rundt 3 års alder. Så selv om de ikke har blitt brukt som gå-hjelp har de blitt brukt så mye at de har slitt ut to stykk og vi er på den tredje nå, hehe...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #11 Skrevet 8. januar 2012 Det frarådes å bruke slike "gåbiler".
rosa7 Skrevet 8. januar 2012 #12 Skrevet 8. januar 2012 Mi lille tulle bruker gå bilen litt, men vi stresser henne ikke med den. Hun går når hun går. Men krabber mest. Man skal ikke stresse barna med å gå, de har hele livet på å gå på to ben syns jeg. svar min. http://www.dagbladet.no/2012/01/05/nyheter/innenriks/drap/19670940/
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #13 Skrevet 8. januar 2012 Mi lille tulle bruker gå bilen litt, men vi stresser henne ikke med den. Hun går når hun går. Men krabber mest. Man skal ikke stresse barna med å gå, de har hele livet på å gå på to ben syns jeg. svar min. http://www.dagbladet.../drap/19670940/ Vet ikke hva gåbil har med det forferdelig jævlige drapet og gjøre, men om du mener man har viktigere ting å bry seg med enn gåing så er jeg for så vidt enig. Men man kan ikke bare bry seg om verdens elendighet heller.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. januar 2012 #14 Skrevet 8. januar 2012 Det frarådes å bruke slike "gåbiler". Neida, gåbiler går helt fint. Det er gåstoler og hoppehusker man bør unngå.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #15 Skrevet 8. januar 2012 Det frarådes å bruke slike "gåbiler". Du tenker på gåstol. Det er noe helt annet.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #16 Skrevet 8. januar 2012 Ok. Det er finnes jo så mye unødvendig til disse små...
Fire småtroll Skrevet 8. januar 2012 #18 Skrevet 8. januar 2012 Vi har hatt enkle gåbiler av denne typen til ungene våre http://www.toysrus.no/Merker/PLAY2LEARN/PLAY2LEARN%20min%20f%C3%B8rste%20g%C3%A5bil.aspx?id=627078 De har overhodet ikke blitt brukt for å lære å gå, men til å sitte på og kjøre bil. Alle fire ungene har elsket gåbilene sine og de har blitt brukt daglig fra de var rundt året til de var minst 3 år gamle. En av de beste investeringene på lekefronten her i gården ihvertfall, få leker som har blitt brukt like mye.
oslo37 Skrevet 8. januar 2012 #19 Skrevet 8. januar 2012 Min på 8 mnd fikk til jul. Suverent mest populære leke her. Han reiser seg på dn og dytter den rundt.Bruker ellers mye tid på å plukke på knapper og trykke på turen. Kommer til å ha glede av lenge!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #20 Skrevet 8. januar 2012 Ikke nødvendig for å lære å gå ihvertfall, heller stikk motsatt. De trenger å øve opp balansen for å klare å gå selv, og det gjør de best uten støtte som gåbiler, at man leier dem osv. http://www.klikk.no/...ticle584718.ece
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 8. januar 2012 #21 Skrevet 8. januar 2012 Nei, som hjelpemiddel for å lære å gå var bilen helt håpløs. Men som bil til å kjøre på har den vært helt super. Han elsker å tute rundt i den. Gåvogna fikk han etter at han lærte å gå, og den synes han også er kjempetøff. Han legger leker og stuff i den, så leker han at han går på butikken osv :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå