Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Vet dere er lei av meg:) Men lurer nå på om noen andre har gjort dette? Hvilke reaksjoner ble det? Hvordan kom dere fram til at dette var det riktige valget? Hilsen meg i feil jobb:(
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 Jeg har ikke sagt opp i prøvetiden selv, men jobbet et sted hvor en av de andre gjorde det. Hun sa opp etter kun 1mnd og vi syns det var rart hun ikke ga det litt lengre tid før hun sa opp. Hun hadde hatt en tilsvarende jobb tidligere, så hun visste hva hun gikk til. Antagelig var det at vi andre som jobbet der var en del eldre enn henne som gjorde at hun ikke likte seg, men det tar jo ofte litt tid også. Det vi syns var bra, var at vi ikke hadde brukt veldig mye tid på å opplæring, det hadde vært enda kjedeligere hvis vi hadde brukt enda mer tid (og penger...) på å lære henne opp. Hvis du vet du ikke trives i jobben og du vet at du ikke vil bli der, så er det ikke noen grunn til å vente med å si opp.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Ja jeg er i alle fall lei av at du ikke klarer å ta en eneste avgjørelse selv, men sier du er velutdannet.
Kyllingbein Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Nei men kjære. Si nå bare opp jobben! Det er jo bedre enn å holde ut der man ikke trives. Det er jo derfor du har prøvetid. Slik at både du og lederne kan se om du passer i jobben.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Ja jeg er i alle fall lei av at du ikke klarer å ta en eneste avgjørelse selv, men sier du er velutdannet. Hva vet du om hvorvidt jeg klarer å "ta en eneste avgjørelse selv"?. Det du vet er at jeg har et dilemma knyttet til hvorvidt jeg skal si opp en jobb jeg ikke trives i, men du vet ingenting om hvordan jeg ellers håndterer det å ta avgjørelser. De fleste vil på et tidspunkt i livet oppleve en eller flere situasjon(er) der de synes det er vanskelig å fatt en beslutning, uavhengig av nivå på utdanning! Hi
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #6 Skrevet 8. januar 2012 Jeg sa opp jobben etter 3 måneder. Det var ikke veldig populært hos ledelsen. Men har aldri angret og ikke sett meg tilbake. Er også høyt utdannet og hadde hatt samme jobb tidligere. Trives nå veldig godt i min nye jobb.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #7 Skrevet 8. januar 2012 Jeg sa opp jobben etter 3 måneder. Det var ikke veldig populært hos ledelsen. Men har aldri angret og ikke sett meg tilbake. Er også høyt utdannet og hadde hatt samme jobb tidligere. Trives nå veldig godt i min nye jobb. Godt å høre at flere har gjort det samme! Jeg vil egentlig vente til rett før prøvetiden går ut, men samtidig skal jeg på noen kurs de neste ukene, og derfor bør jeg kanskje si fra med det samme, slik at de slipper å bruke ett øre mer på meg. Vanskelig! Hi
Isola&Lille+julegave Skrevet 8. januar 2012 #8 Skrevet 8. januar 2012 Jeg sa opp rett før prøvetiden gikk ut. Kun av økonomiske grunner. Kunne rett og slett ikke leve av den dårlige lønnen jeg fikk. Fikk tilbud om en tilsvarende jobb med 50 000kr mer i året og kunne ikke si nei! Sjefen ble dritforbannet.... Men jeg er veldig glad jeg gjorde det! Lykke til!!! OG ta med deg de kursene du kan få!!!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #9 Skrevet 8. januar 2012 Hvorfor skal prøvetiden bare være "til gode" for arbeidsgiver? Det er jo like mye for arbeidstakeren om vedkommende liker jobben. Jeg skjønner veldig godt at du synes det er ekkelt, men dersom du virkelig ikke trives i jobben (og du har nye jobber som venter på deg) ser jeg virkelig ikke problemet! Min eneste bekymring ville vært CV'en min, og har jeg forstått deg riktig har du jobber å gå til... Det er IKKE gøy å gå til en jobb en ikke trives i. Påvirker humør, nattesøvn mv Og dere som er så usaklige at dere kommenterer at hun ikke kan være velutdannet fordi hun søker råd her?? Jeg har selv mange års utdannelse og har selv spurt angående tidlig jobbskifte fordi jeg ikke trivdes. Slike ting er ofte vanskelig å ta opp med folk i "det virkelige liv" og da er jo dette et supert sted å spørre andre om råd!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #10 Skrevet 8. januar 2012 Tusen takk for støtte og gode råd! Hater å være i en slik situasjon. Det begynte allerede etter to uker i jobben. Har virkelig prøvd å gjøre det beste ut av det, men trives bare ikke:( Hverken med arbeidsoppgaver eller miljø). Når det gjelder CV trøster jeg meg med at dette er min første "glipp". Ellers er den plettfri. I mitt forrige arbeid var jeg i seks år. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå