Gå til innhold

Når vi er inne på saft... Syns dere barnet mitt drikker for mye juice?

Anbefalte innlegg

Har en toåring som elsker eplejuice, hun kunne ha drukket det hele dagen lang og erstattet det med mat om hun kunne velge..

Kjøper sånne stpre kartonger med 1.5 liter og den blir ofte tom på en dag. men jeg drikker litt jeg også altså... Noen ganger må jeg bare sid et er tomt selv om det ikke er det for hun skal bare ha juice.

Men det er jo sunt? Eller er det mye syre, fruktsukker i det? Hvor mye er greit å gi egentlig??

Når det er tomt for juice vil hun ha saft... Pleier ha sukkerfri saft hjemme. Men hun drikker altså vann og melk også...

Fortsetter under...

om hun drikker nærmere 1,5 l juice hver dag vil jeg mene at hun får altfor mye juice ja. Jeg tenker at et glass (ca 2 dl) er mer enn nok til dagen.

Det inneholder like mye sukker som brus, og er svært skadelig for tennene om man drikker det utover hele dagen. Om man har det til et måltid hjelper det mht syreskader på tennene.

Eple jus er ikke sunt og hun drikker alt for mye. Unger skal heller ikke ha kunstig søtning så å gi henne sukker fri saft er bare å lure deg selv og ikke bra for ungen.

Om du vil gi henne det er det nok med noen glass i uken.

Vann er tørstedrikk.

Min sønn kunne også drikker eplejuice dagen lang om han fikk velge..... Men han får 50% eplejuice og 50% vann i tutekoppen sin 2 x ganger pr dag, så blir rundt et glass til sammen. Nesten 1,5 liter høres jo sinnsykt mye ut...!

Ang brus, så sier "de" jo at sukkerfri brus overhodet ikke er bra for barn, (ikke voksne heller for den saks skyld, så sant man ikke har sukkersyken, men det er jo en annen diskusjon) Jeg ville iallefall heller gitt brus med sukker enn sukkerfri brus med all den kunstige shiten i!

Det er ikke så sunt som en kan tro. Barn bør ikke drikke mer enn et lite glass (1,5 dl) per dag. Mye sukker - selv i de uten tilsatt sukker.

http://www.klikk.no/foreldre/mat/article701418.ece

Annonse

oi det var supermye, hun kommer ikke til å ha emalje igjen på tennene er ekstremt for tennene. Tannlegene sier det er værre en cola.. Og det anbefales å drikke lite av det, og da helst med sugerør for at det ikke skal ramme tennene så hardt..

Enig med de andre her. Det var ikke bare mye, det var helt ekstremt mye! Da je leste at du kjøpte 1,5 l tenkte jeg at hun fikk dette på en uke og synes egentlig det var litt mye, og når jeg leste at hun drikker så mye (nesten alene) hver dag(!?!) fikk jeg faktisk litt sjokk. Og det skal litt til her inne på disse sidene.

Nei, eplejuice er ikke så veldig sunt, og det er kjempeuheldig for tennene hennes å drikke så mye juice! Maks et lite glass om dagen tenker jeg, og da til et måltid.

Oj, det var veldig mye! For det første kommer tennene hennes til å bli helt ødelagt av syre som er i eplejuicen og hun kommer til å få mange smertefulle tannlegebesøk.

For det andre vil det gå ut over kostholdet hennes når hun drikker så mye, da blir hun jo "mett" av juicen og det fører til at hun spiser mindre av matvarer hun burde ha.

Du må rett og slett slutte å kjøpe så mye eplejuice. Det burde holde med en kartong i uka. Ett glass om dagen er nok.

Og så er det viktig at all juicedrikking foregår til måltider. Det er den drikkingen som er innimellom måltidene som er verst.

Tuller du? Det er jo usannsynlig mye juice, selv for en voksen så hadde det vært alt for mye! Det må du bare slutte med, med en gang, hvis ikke kommer det bare til å være brune stubber igjen i munnen på ungen din. Tror egentlig dette er en tulletråd.... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...